در آستانه فرارسیدن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی سرهنگ علی بهلولی دبیر ستاد برگزاری این ایام به تشریح برنامه های این هفته پرداخت.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 04 May 2023
به گزارش تابناک قم، علی بهلولی، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران به مناسبت فرارسیدن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی ضمن اشاره به آنکه فرهنگ پهلوانی و معنویت در ورزش بیشنه ای دیرین در ورزش این مرز و بوم داشته اظهار کرد: تاکید بر تزکیه نفس و اولویت اخلاق در ورزش توسط قهرمانان از سفارشات دین اسلام وبزرگان ما بوده است و به همین مناسبت به جهت توسعه این فرهنگ ارزشمند و قدردانی از عزیزانی که در این عرصه تلاشهای گسترده ای را دارند در تقویم جمهوری اسلامی روز 17 شوال به عنوان فرهنگ پهلوانی نام گذاری شده است .
 
دبیر ستاد برگزاری هفته منش پهلوانی ادامه داد: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران و هیت ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی برنامه های متنوعی را پیش بینی نموده است.
 
وی افزود: روز اول این هفته به نام فرهنگ پهلوانی ایثار و شهادت نام گذاری شده است که حضور جامعه ورزش و جوانان در گلزار شهدای مدافع حرم و اجرای آیین غباروبی اشاخص ترین برنامه اولین روز می باشد.
 
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران ادامه داد: روز دوم به نام فرهنگ پهلوانی و روحیه جوانمردی و دفاع از سلامت مردم نام گذاری شده است که حضور جامعه ورزش در بیمارستان و تجلیل از کادر درمان از برنامه های آن روز می باشد.روز سوم به نام فرهنگ پهلوانی و نواهای آیینی با تجلیل از مرشدین زورخانه ای ادامه می یابد .روزچهارم با عنوان فرهنگ پهلوانی انفاق و کمک های مومنانه می باشد که برنامه ریزی برای اهدای کمک های مومنانه در این روز پیش بینی شده است.
 
وی افزود: همچنین روز پنجم با نام ترویج فرهنگ ورزش زورخانه می باشد که مراسم ویژه ای در سالن باستانی پیامیر اعظم(ص) پیش بینی گردیده است.
 
دبیر ستاد برگزاری هفته منش پهلوانی اظهار کرد: روز ششم نیز با نام فرهنگ پهلوانی اخلاص و عمل نام گذاری گردیده است که در این روز تجلیل از مروجین فرهنگ پهلوانی و اخلاق در ورزش انجام خواهد شد و آخرین روز به نام فرهنگ پهلوانی و مقاومت نام نهاده شده است که با تجلیل از ایثارگران و رزشکار خاتمه می یابد.
 
وی در پایان اذعان کرد: در پایان از همه فعالان عرص ورزش تقاضا مندیم با حضور پرشور خود در برنامه های پیش بینی شده مروج و توسعه دهنده این فرهنگ ارزشمند باشند تا نونهان و نوجوانانی که تازه پا به عرصه فعالیتهای ورزشی گذاشته اند.احترام به پیشکسوتان و تزکیه روح در کنار رشد جسم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار