مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: تاکنون ۱۲۸ هزار و ۴۴۱ خانوار استان زیر پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته‌ که از این تعداد ۳۲ هزار و ۶۱۷ خانوار به این شبکه متصل و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 08 May 2023

عفر مُطلب‌زاده در جلسه کنترل پروژه فیبر نوری که با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان برگزار شد، افزود: در زمان خاضر تنها ۲۵ درصد از جمعیت مناطق زیر پوشش فیبر نوری استان از این فناوری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برای ترغیب سرویس گیرندگان به استفاده از فیبر نوری باید علاوه بر تلاش برای ایجاد محتوا، از تغییر کلی فناوری شبکه مسی به فیبر نوری بصورت پایلوت و بدون اخذ هزینه اضافی از سرویس گیرندگان استفاده کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان افزود: اجرای طرح پایلوت جایگزینی شبکه مسی سپاهانشهر به فیبر نوری، برغم هزینه حدود پنج میلیون تومانی آن برای هر سرویس گیرنده، برای خود مشترکان بدون هزینه است.

وی با بیان‌اینکه فناوری فیبر نوری کمترین میزان نویز و تاخیر در ارتباط را دارد، سرعت دانلود اینترنت بر بستر فیبر نوری را یک گیگا بیت بر ثانیه(۱۲۸ مگابیت بر ثانیه) اعلام کرد.

مُطلب‌زاده ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد برقراری شبکه ارتباطی پُرسرعت و با کیفیت در دسترس مشترکان و کسب و کارهای استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :