مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه:
مدیر کل حفاظت محیط استان کرمانشاه گفت: شاخص کیفی هوای استان به حالت استاندارد رسید
کد خبر: ۱۱۰۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 14 May 2023

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: توده گرد و غبار ناشی از کانون کشور‌های همسایه از جمله عراق از ساعت ۱ بامداد منجر به افزایش داده‌ها و پارامتر‌های زیست محیطی در استان شد و ۶ صبح این توده به شهر کرمانشاه رسید.

وی افزود: کرمانشاه به لحاظ موقعیت توپوگرافی موجود در کوه‌های اطراف و صنایع همجوار، آلایندگی را تجدید می‌کند، این عدد شاخص به ۳۷۰ یعنی حالت بحرانی رسید.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها سال گذشته تا ۲۴ خرداد، حدود ۱۵ روز درگیر هوای ناسالم و غیر استاندارد بودیم، تصریح کرد:
در مقایسه با سال گذشته، کرمانشاه طی سال جاری ۵ روز درگیر آلودگی هوا بود که ۴ مورد در حد هشدار و امروز هم به حالت بحران رسید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ۹ ایستگاه در سطح استان کرمانشاه (۵ ایستگاه در شهرستان‌ها و ۴ ایستگاه در شهر کرمانشاه) فعال هستند و به صورت آنلاین داده‌های این ایستگاه‌ها مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

جلیلیان تاکید کرد: پارامتر‌های آلودگی هوا از عدد ۰ تا ۵۰ به عنوان هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ استاندارد، ۱۰۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله سالخوردگان، کودکان و بیماران زمینه‌ای است و از ۲۰۰ به بالا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

وی گفت: امروز بیشتر ایستگاه‌های ما وضعیت هوا را ناسالم برای گروه‌های حساس نشان داد، اما در حال حاضر عدد شاخص به زیر ۱۰۰ رسیده و بار آلایندگی ریزگرد‌ها کاسته شده است. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار