مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از احداث خوابگاه ورزشی در تمام شهرستانهای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 12 October 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب بهتاج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استادیوم ورزشی تختی اردبیل مجهز به خوابگاه 100نفری است، گفت: احداث خوابگاه ورزشی شهرستانهای مشگین شهر و گرمی هم به پایان رسیده و در حال احداث خوابگاه در شهرستانهای خلخال و پارس آباد هستیم.
وی احداث هتل های ورزشی در استان را از برنامه های اولویت دار این اداره کل عنوان کرد و افزود: نخستین هتل ورزشی استان با مشارکت بخش خصوصی بزودی در شهرستان اردبیل کلنگ زنی خواهد شد.
وی اظهار کرد: 80 هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی نمین در خواست شده تا در آن با احداث هتل های ورزشی و نیز 26 زمین و لکه بازی گلف این منطقه به مکانی ورزشی، گردشگری و توریستی تبدیل شود.
او بیان کرد: با کمک استاندار اردبیل 10 میلیارد ریال برای تعویض کف پوش و سیستم صوتی سالن شش هزار نفری رضا زاده اختصاص یافته که با انجام این کار برای اولین بار استان اردبیل خواهان برگزاری مسابقات بین قاره ای و بین المللی در سال 95 شده است.
بهتاج با اشاره به فعال بودن تمامی پروژه های نیمه تمام در استان اضافه کرد: پروژه اسکیت اردبیل 80 درصد و پروژه خانه وزنه برداری اردبیل 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آنها می توان مسابقات جهانی و بین المللی را در اردبیل برگزار کرد.
او با اشاره به طبعیت بکر و خدادادی استان اردبیل تصریح کرد: در منطقه گردشگری فندقلو تنها با 20 درصد تغییرات فیزیکی در منطقه ای مناسب می توان بهترین پیست اسکی بین المللی را ایجاد کرد و فدراسیون اسکی در نظر دارد 17 هکتار از این اراضی را مطابق با استاندارد های جهانی به پیست اسکی تبدیل کند که در آن صورت شاهد برگزاری مسابقات جهانی اسکی در استان اردبیل خواهیم بود.
وی با بیان این که ورزشگاه علی دایی متاسفانه بعد از گذشت 23 سال با یک چهارم امکانات افتتاح شده است، اضافه کرد: ماهیانه برای این ورزشگاه 120 میلیون ریال هزینه می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به سیاست واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: 129 سالن و مکان ورزشی در استان اردبیل وجود دارد که درشش ماهه امسال 89 مورد از آنها واگذار شده و مابقی نیز که در اختیار هیات های ورزشی و به صورت اجاره در اختیار بخش خصوصی است بعد از اتمام قرارداد واگذار خواهد شد.
وی اضافه کرد: از حیث واگذاری و ساماندهی اماکن ورزشی این اداره کل در سال 92 جزو ضعیف ترین استان و در رتبه 27 کشوری قرار داشت اما در سال 93 رتبه برتر کشور را کسب کرده و شهرستان اردبیل به عنوان شهرستان برتر کشور انتخاب شد.
وی همچنین به نقش نظارتی این اداره کل اشاره کرد و گفت : نظارت و بازرسی باشگاههای بدن سازی استان با جدیت دنبال می شود و در شش ماهه امسال بیش از 460 بار از این مراکز بازرسی و بازدید داشتیم که تاکنون 40 بار بعضی از این باشگاهها پلمپ شده است و هم اکنون 12 باشگاه پلمپ شده در استان داریم.
بهتاج با بیان اینکه استان اردبیل جزو 12 استان استعداد یاب قهرمانی در کشور می باشد گفت: با این حال زیر ساخت استعدایابی در استان متاسفانه ضعیف است و پایگاه قهرمانی موجود در استان کوچک بوده و باید مرکز استعدا یابی پیشرفته در استان داشته باشیم.
وی تعداد بیمه شدگان ورزشی در استان در سال 92 را ، 48 هزار نفر، در سال 93 ، 53 هزار نفر و در شش ماهه امسال 37 هزار نفر اعلام کرد .
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به موفقیت های ورزشی استان گفت: در شش ماهه اول امسال 125 ورزشکار از استان اردبیل به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که موفق شدند در انفرادی بیش از 120 عنوان و در تیمی بیش از 22 عنوان کسب کنند.
به گفته وی ، ورزشکاران اعزامی استان اردبیل به المپیاد ناشنوایان که در خراسان رضوی برگزار شد، توانستند با درخشش خود بالاتر از استان تهران ایستاده و مقام قهرمانی این مسابقات را کسب کنند.
وی بیان کرد: 11 ورزشکار اردبیلی به عضویت تیم ملی ایران در آمده و به مسابقات آسیایی اعزام شدند و بیش از 40 درصد مدال ها ی کسب شده توسط نماینده ایران در مسابقات آسیایی و اقیانوسیه که در چین تایپه برگزار شد توسط ورزشکاران ناشنوای اردبیل بود.
بهتاج از حضور 43 تیم از استان اردبیل در لیگ ها، دسته یک و دسته دو خبر داد گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان از طریق هیا ت های ورزشی از این تیم ها حمایت و پشتیبانی می کند.
وی با بیان اینکه اقتصاد و ورزش مکمل هم هستند اضافه کرد: استان اردبیل متاسفانه به علت نداشتن کارخانه ها و بنگاههای اقتصادی بزرگ همیشه در جذب اسپانسر ورزشی با مشکل روبه رو است اما با این حال هیات های ورزشی استان با تلاش و کوشش همیشه به دنبال جذب اسپانسر هستند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: غیر از یکی دو رشته که توسط بخش خصوصی حمایت می شود مابقی حمایت ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان است و باید قبول کنیم که ما هم در حد وسع و توان می توانیم حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی با بیان این که هر ورزشکاری از استان به اردوی تیم ملی دعوت شود مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان است گفت: جوایز قهرمانان از طرف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تعیین می شود و ریالی برای قهرمانان در اختیار اداره کل استان قرار نمی گیرد اما ما بر اساس احساس تکلیف و احساس وظیفه هدیه ای ولو ناچیز برای قدرانی از زحمات این عزیزان تقدیم می کنیم.
او با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی در استان اردبیل گفت : مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان کشور هم با حضور یک هزار نفر آقا و خانم از 22 تا 26 مهرماه و مسابقات گلف نیز در سطح بالا در اردیبهشت ماه سال آینده در اردبیل برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: با برگزاری این مسابقات با فدراسیون تکواندو توافق کردیم که سال آینده مسابقات تکواندوی بین المللی دهه مبارک فجر که بیش از 20 کشور دنیا شرکت کننده دارد در اردبیل برگزار شود.
وی با اشاره به انتخابات برخی هیات ها از جمله فوتبال گفت : در سال93 با تشکیل 12 مجمع انتخاباتی روسای هیات ورزشی استان مشخص شدند و در شش ماهه امسال 9 مجمع انتخاباتی تشکیل شده و برای ریاست هیات فوتبال هم 15 نفر نامزد شده اند.
بهتاج با اشاره به برکناری سرمربی تیم فوتبال شهرداری اردبیل در پی کسب نتایج ضعیف در هفته های اخیر اظهار کرد: در این مورد اداره کل ورزش و جوانان استان کوچکترین نقشی ندارد و هیات مدیره باشگاه، کمیته فنی و شهردار تصمیم می گیرند ولی کاش این اتفاق در این برهه از زمان اتفاق نمی افتاد اما در هر صورت حتما مصلحت و خیری در کار بوده و امیدواریم به خیر و صلاح فوتبال استان باشد.
وی با اشاره به گستردگی فعالیت ها در حوزه جوانان گفت: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی قادر نیست به تمامی مسائل و مشکلات جوانان رسیدگی کند و باید تمامی دستگا ههای ذیربط به ما کمک کنند تا شرمنده این قشر پویا و پر انرژی نباشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در سال 92 یک سمن و تشکل در استان فعالیت می کرد که در سال 93 این تعداد به 17 سمن رسید ودر شش ماهه امسال 9 تشکل و سمن در شرف تاسیس می باشد.
او با بیان این که این اداره کل در سال 92 با کسب سه هزارو 252 امتیاز در جایگاه هفتم کشوری قرار داشت، افزود: براساس ارزیابی وزارت ورزش و جوانان در سال 93 با کسب شش هزارو 471 امتیاز در رده دوم در حوزه ورزش و عملکرد قرار گرفته و سعی می کنیم این جایگاه را امسال به رتبه اول برسانیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار