فرماندار خلخال گفت: با راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل شده صنعت این شهرستان احیا و جانی تازه گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 12 October 2015
به گزارش ایرنا ، علی نظری روز دوشنبه در بازدید از واحدهای راکد و تعطیل شده در شهرک
صنعتی خلخال افزود: به رغم وجود رکود در صنعت کشور با حمایت های صورت گرفته از صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی صنعت در این شهرستان احیا شده است.
وی گفت: در حالی که پیش از این 80 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی واقع در شهرک صنعتی خلخال تعطیل و از چرخه تولید خارج شده بودند با تلاش و پیگیرهای انجام شده از سوی مدیریت این شهرک و واگذاری واحدهای راکد به سرمایه گذاران جدید توانمند در امر تولید هم اکنون 85 درصد از 46 واحد صنعتی موجود در این شهرک فعال و زمینه اشتغال 200 نفر از افراد بیکار شده دوباره فراهم شده است.
وی همچنین به واگذاری چهار واحد صنعتی راکد به سرمایه گذاران جدید اشاره کرد و افزود:
با راه اندازی این واحدها میزان واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی خلخال به 100
درصد خواهد رسید.
فرماندار خلخال اظهار کرد: واحد تولیدی مواد شوینده ، کارخانه تولید مواد غذایی ، کارگاه تولید ظروف یک بار مصرف و کارخانه تولید بتن آماده از جمله چهار واحد تولیدی و صنعتی جدید در شهرک صنعتی خلخال هستند که با واگذاری محل واحدهای راکد به صاحبان سرمایه و با 35 میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی به زودی راه اندازی
می شود.
وی همچنین از راه اندازی کارخانه بزرگ تولید فرآورده های لبنی با سرمایه گذاری 170 میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی در شهرک صنعتی خلخال خبرداد و گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید انواع لبنیات یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید فرآورده های لبنی کشور در آینده خواهد بود.
نظری افزود: با تلاش های انجام شده در جلوگیری از خروج سنگ های ساختمانی به صورت خام از شهرستان کارخانه سنگ های ساختمانی و تزئینی هم اکنون در حال راه اندازی در شهرک صنعتی خلخال بوده و با فعالیت این کارخانه از حمل سنگ های معادن سنگ در این شهرستان و تخریب سطح آسفالت راه های ارتباطی خلخال جلوگیری خواهد شد.
ذوالفقار بفراجردی مدیرعامل شهرک صنعتی خلخال نیز در این بازدید از آماده سازی زمین محل احداث کارخانه روکش تایر در این شهرک خبرداد و گفت: کلنگ عملیات اجرایی این پروژه بزرگ صنعتی خلخال به زودی بر زمین زده خواهد شد.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار