معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل بزودی برای حمایت از تولید کنندگان دو هزار تن سیب قرمز درجه یک مازاد استان با هماهنگی سازمان تعاون روستایی به استان های همجوار صادر می شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 12 October 2015
اصغر پرتوی روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار میوه در اردبیل گفت: همچنین با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان وتاه کردن دست دلالان و فرصت طلبان میوه بدون واسطه و با کمترین قیمت به صورت مستقیم از باغداران خریداری می شود.
وی همچنین به موضوع تامین میوه شب عید اشاره کرد و گفت : برای تنظیم بازار میوه پایانی سال جاری و ساماندهی خرید ، ذخیره سازی و توزیع میوه با اولویت استفاده از تشکل های ذیربط و مباشرین بخش خصوصی انجام شده و نسبت به خرید یک هزار و 200 تن پرتغال و 500 تن سیب قرمز اقدام می شود.
او افزود: تیمی متشکل از مدیر تنظیم بازار و تعاون روستایی و معاونت تولیدات گیاهی برای بازدید از باغات استان مازندران و شهرستان های مشگین شهر و خلخال به منظور اطمینان از بالا بودن کیفیت محصولات میوه شب عید اعزام خواهند شد و نظرات تخصصی آنها معیار خرید میوه با کیفیت بالا و استاندارد خواهد بود.
او اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای خرید میوه شب عید توسط بانک کشاورزی ، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و اتحادیه تعاونی روستایی تامین شده و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، پیر جمال الدین پور پیغمبر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشارزی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به پیش بینی تولید بالا و با کیفیت سیب درختی در استان گفت: امسال میزان برآورد تولید تا مرز 151 هزار تن است که 40 هزار تن آن سیب قرمز درجه یک و قابل جعبه گیری با کیفیت عالی است که تاکنون بیش از 15 هزار تن آن نیز ذخیره شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار