مدیرکل بهزیستی کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان‌ها تست‌های تشخیصی غربالگری شنوایی اخذ و بنابر تشخیص درمانگر برای مداخلات زودهنگام ارجاع می شوند.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 18 May 2023
 رحمت الله جلیلیان
بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در استان کرمانشاه آمار کم شنوایان و ناشنوایان حدود هفت هزار و ٧٠٠ نفر است که بیشترین تعداد به ترتیب مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب و کنگاور است.

وی افزود: نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان ها توسط نیروهای بهزیستی با اخذ تست aabr غربالگری
می شوند و بسته به تشخیص درمانگر برای انجام تست تکمیلی به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که شنوایی نوزاد سالم تشخیص داده شد ۶ ماه بعد تست تکرار و اگر ناسالم شناسایی شود به تست‌های تشخیصی abr ارجاع و مداخلات زودهنگام آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابر تشخیص درمانگر کودکان دارای مشکل شنوایی به استفاده از سمعک، کاشت حلزونی و یا ارجاع به پزشک متخصص ملزم می شوند.

شهبازی نیاز به عمل جراحی کاشت حلزونی را برای کودکان دارای افت شنوایی عمیق مناسب دانست و گفت: میزان افت شنوایی در مراحل خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تشخیص داده می شود.

وی تصریح کرد: بعد از جراحی کاشت حلزون، کودکان به حالت معجزه آسایی شنوایی طبیعی را به دست می آورند و در ادامه روند درمان باید در کلاس‌های گفتار درمانی و تربیت شنیداری شرکت کنند.

به گفته شهبازی بهزیستی به عنوان هزینه کمک درمان به این کودکان مستمری ماهانه پرداخت می‌کند و برای دریافت خدمات درمانی شنیداری با تعرفه مناسب به مراکز شنوایی روزانه بهزیستی مراجعه می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار