کد خبر: ۱۱۰۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 19 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اداره هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان تا ۱۰ روزه آینده را با کم بارشی و هوای گرم پیش بینی کرده است.

بر اساس این گزارش ، هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش بینی کرد که آسمان مازندران در روز جاری پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد که این وضعیت تا فردا جمعه نیز تداوم خواهد داشت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با استقرار سامانه پایدار جوی و گرم تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی نیز از ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری فردا جمعه با چند درجه افزایش به ۲۷ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

همچنین میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز پنجشنبه، فردا جمعه با چند درجه افزایش به ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی وارتفاعات مازندران نیز از ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، فردا جمعه به ۱۹ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت.

هواشناسی پیش بینی کرد که از شامگاه شنبه تا روز دوشنبه هفته آینده با توجه به عبور امواج ناپایدار جوی، در ارتفاعات غرب استان بارش باران را شاهد خواهیم بود و در دیگر مناطق نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران را خواهیم داشت.

با ورود سامانه ناژایدار جوی میانگین دمای هوا در روز شنبه نیز در مقایسه با روز ماقبل آن جمعه در مناطق مرکزی و شرقی با یک تا ۳ درجه کاهش به ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید. همچنین میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز در روز شنبه در مقایسه با روز ماقبل آن جمعه با یک تا ۲ درجه کاهش به ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. دمای هوا در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز در روز شنبه آینده به ۱۷ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

طبق پیش بینی هواشناسی، از شامگاه دوشنبه تا آخرین روز هفته آینده جمعه با جنوبی شدن جریان هوا، آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار