معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت در نشستی با فعالان عرصه نساجی در استان اصفهان با اشاره به اینکه میز نساجی کشور به اصفهان سپرده شد، گفت: فرایند تخصیص تسهیلات، رفع موانع تولید و صادرات این حوزه بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 29 May 2023
اصفهان میزبان میز نساجی کشور شد

اسماعیل نادری با اشاره به پیگیری انجمن‌های نساجی کشور و استان اصفهان، افزود: جلسات کارشناسی برای رفع موانع برگزار شده و ابتدا به بررسی نحوه تخصیص بودجه ارزی برای نوسازی ماشین آلات و خطوط تولیدی واحد‌های نساجی کشور پرداخته می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت صنعت نساجی، ضرورت بازیابی، ارتقای تکنولوژی و به روز شدن ماشین آلات و تجهیزات را مطرح کرد و گفت: نکته مهم، تأمین منابع تسهیلات است، به دلیل اینکه نمی‌توان حسابی بر منابع بانکی باز کرد، ضمن آنکه بین بانک‌ها، عملکرد سلیقه‌ای وجود دارد.
امیررضا نقش افزود: مباحث نوسازی و بازسازی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و بیش از ۶ درصد از تسهیلات سفر رئیس جمهور به بانک‌ها اعلام شده و ۴۰ درصد نیز پرداخت شده است.
در این نشست مصوب شد که طی یک سال، مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات نساجی اختصاص یابد.
امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام آمادگی اتاق اصفهان برای صادرات و حمایت از صادر کنندگان گفت: در صادرات نفت باید اولویت در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخل باشد.
سومین دوره میز توسعه صادرات صنعت نساجی کشور با شعار تاروپودی پیوسته برای جهانی شدن همزمان با افتتاح پانزدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان با حضور تشکل‌ها و رؤسای اتحادیه‌های نساجی از استان‌های مختلف، مدیرکل دفتر نساجی وزارت صمت و مدیرکل سازمان صمت در استان اصفهان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان و دیگر مدیران استانی در محل اتاق بازرگانی اصفهان با هدف رسیدگی به مشکلات این بخش برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار