مدیرکل محیط زیست کرمانشاه:
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: احداث چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های کرمانشاه در انتظار تخصیص اعتبار است.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 30 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه از ابتدای امسال تا کنون هفت روز هوای ناسالم (٢ روز بحرانی و پنج روز در حالت اضطرار) داشت که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با روندی کاهشی همراه بود.

وی بارندگی امسال در کرمانشاه را عامل کاهش آلایندگی هوا اعلام کرد و افزود: کانون ریزگردها خارجی و مربوط به سال‌های گذشته است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه ٩ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته از سفر رئیس جمهور چهار میلیارد تومان اعتبار برای تاسیس ایستگاه جدید در نظر گرفته شد.

وی گفت: تا کنون از مجموع اعتبار تصویب شده به این امر، بیست میلیارد ریال تخصیص شده و ایستگاه‌های شهرستان‌های روانسر و گیلانغرب مکان یابی و جانمایی شدند.

جلیلیان اضافه کرد: با تخصیص اعتبار کامل، ٢ ایستگاه هم در شهرستان‌های روانسر و سنقر راه‌اندازی می‌شود تا سنجش میزان آلودگی‌ها با دقت بیشتری اندازه‌گیری و بررسی شود.

وی چاه‌های غیرمجاز و کشت‌های پرآب را از عوامل منجر به کاهش آب‌های زیرزمینی اعلام کرد و گفت: با کاهش آب‌های زیرزمینی احتمال تبدیل شدن سراب‌ها به منشا ریزگرد وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: کاشت نهال با برنامه سالانه جزو اقداماتی است که برای مهار و مقابله با پدیده ریرگردها اجرا می‌شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی برای کاهش آلودگی صنایع برگزار شد و ۴٣ صنعت در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته و موظف به رفع نقص هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار