مردم با نخریدن کالای قاچاق، با قاچاق کالا مبارزه کنند.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 07 June 2023

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان درباره طرح تشدید نظارت و برخورد با عرضه کالا‌های بدون شناسه گفت: این طرح در حال حاضر لوازم خانگی، قطعات خودرو، دخانیات، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی را تحت نظر دارد و به زودی شامل حال سایر کالا‌های در معرض قاچاق هم می‌شود.

آقای قاسمی درباره نتایج این طرح گفت: مثلا در حوزه پوشاک، درصد ورود کالای قاچاق نسبت به پارسال، حداقل ۷۰ درصد کمتر شده و در لوازم خانگی هم این میزان، ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به وجود طلا‌های تقلبی و کم عیار در بازار، از فروردین، شمش و مصنوعات طلا و جواهر مشمول شناسه گذاری کالا شدند و مردم هنگام خرید باید به شناسه دار بودن مصنوعات توجه کنند.

آقای قاسمی از مردم خواست سراغ کالا‌های شناسه دار بروند و لوازم آرایشی و بهداشتی دارای نشان سیب سلامت را تهیه کنند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تاکید کرد در صورت خرید کالای بدون شناسه، هیچ گونه خدمات پس از فروشی به افراد داده نمی‌شود.

آقای قاسمی گفت: عرضه کالای قاچاق الان بیشتر به شکل زیرزمینی است و مردم با نخریدن چنین کالا‌هایی می‌توانند به جمع شدن بساط قاچاق از کشور کمک کنند.

وی با تشکر از اصناف مشارکت کننده در طرح شناسه دار کردن کالاها، از مردم خواست کالا‌های بدون شناسه و انباری‌های غیرمجاز را به شماره‌های ۱۲۴ و ۱۱۰ اطلاع دهند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار