مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: علت‌ اولیه این حادثه آن بود که خاک‌های زیر لوله در عمق ۱۲ متری ریزش کرده و لوله سست شده بود و در دو جا شکستگی داشت، به‌تدریج فاضلاب نشت کرده و در زمان‌های متوالی نشت فاضلاب موجب ریزش خاک‌های اطراف و ایجاد یک حفره بزرگ زیر اتوبان شده بود.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 07 June 2023

منصور شیشه فروش گفت: از ساعت ۸ صبح ترددها در حال انجام است، مقرر شد که شرکت آب و فاضلاب اتوبان‌های دیگر را اسکن کند و عملیات ژئوفیزیکی انجام شود تا ببینند چنین مشکلی در نقاط دیگر وجود دارد یا خیر. می‌توان گفت که ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده است که ترمیم و تعمیر ۳۰ کیلومتر از آن در اولویت اول قرار دارد و بعضی از لوله‌های فاضلاب ۵۵ سال قدمت دارد.

وی با اشاره به نیاز استان به تأمین اعتبار گفت: نیاز است سه‌هزار میلیارد تومان به استان داده شود تا بتوان مناطق اولویت‌دار و خطرساز را بازسازی کرد، لذا انجام این اقدام کمک وزارت نیروی کشور را می‌طلبد. مقرر شد یک تیم فنی با همکاری سازمان راه و شهرسازی، سازمان زمین‌شناسی و استفاده از ظرفیت‌های علمی مناطق دیگر را بررسی کنند که اثرات فرونشست چقدر در این حادثه تأثیر داشته است.

شیشه‌فروش اظهار کرد: علت اولیه این حادثه این بود که خاک‌های زیر لوله در عمق ۱۲ متری ریزش کرده و لوله سست شده بود و در دو قسمت شکستگی داشت که به‌تدریج فاضلاب نشت کرده و در زمان‌های متوالی نشت فاضلاب باعث ریزش خاک‌های اطراف و ایجاد یک حفره بزرگ زیر اتوبان شده بود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مدیریت بحران استانداری اصفهان از همکاری و صبر مردم و اقدامات به‌موقع پلیس راهور، اصحاب رسانه، عوامل فنی آب و فاضلاب، شهرداری، سازمان آتش‌نشانی، فرمانداری اصفهان تشکر می‌کنیم، همچنین عنصر هماهنگی در مدیریت بحران بسیار مهم است و یکی از ویژگی‌های این حادثه این بود که هماهنگی‌ها به‌شدت پیگیری شد و اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه انجام گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این حادثه ۱.۵ میلیارد تومان خسارت برای آب و فاضلاب به همراه داشت، گفت: البته هزینه‌های غیرمستقیم آن نیز پنهان است و درخواست داریم که برای بازسازی و نوسازی خط لوله فاضلاب قدیمی اعتبارات ویژه‌ای تخصیص پیدا کند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار