رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص برخي اظهارات مبني بر مخالفت با اجراي طرح كنترل آلودگي هواي شهر تهران گفت: طرح کاهش یا اِل اِي زد از طرح هاي خوب مديريت شهري است و ما چاره اي نداريم جز آن كه به سمت كاهش آلايندگي از طريق استفاده از خودروهاي استاندارد كه آلايندگي كمتري تولید می­کنند، حركت كنيم و اين طرح قطعاً بايد اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 13 October 2015
مهندس احمد دنيامالي افزود: بايد براي وضعيت آلايندگي خودروهاي در حال تردد درون شهري چارچوبي تعريف شود، چرا كه وضعيت آلودگي هواي تهران سبب شده امروز با انواع و اقسام امراض روحي و رواني و آسيب هاي تنفسي و قلبي در شهروندان تهراني مواجه باشيم.

وي با اعلام اين كه فارغ از آن كه خودروهاي آلاينده متعلق به چه فردی از چه قشري است،‌ بايد تردد يك خودرو به سلامت ديگران آسيب نرساند، تأكيد كرد: به اين منظور بايد الزامات زيست محيطي و ضرورت رعايت اين الزامات، مورد توجه قرار گيرد.

«طرح اِل اي زِد» در كاهش مصرف سوخت تاثير مستقيم دارد

رييس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه با اجراي اين طرح سهم خودروهايي كه آلودگي كمتري توليد مي كنند در ترددهاي شهري بيشتر مي شود، اظهار كرد: اگر قرار است یک خودرو انبوهی از آلايندگي ها راتوليد كند، بايد مجموعه محدوديت هايي براي تردد چنین خودروهایی در نظر گرفته شود.

مهندس دنيامالي با بيان اين كه اجراي طرح كاهش، به کاهش مصرف سوخت در شهر تهران مي انجامد، تصريح كرد: میانگین مصرف بنزين در تهران، 12 تا 14 ميليون ليتر در روز است، تصريح كرد: اجراي اين طرح به صورت غير مستقيم به منافع ملي هم مرتبط است، چرا كه طرح کاهش بر كاهش ميزان مصرف سوخت تأثير مستقيم بر جاي خواهد گذاشت.

وي با تأكيد بر اين كه استقبال جامعه و پشتيباني مردم از اين طرح، قابل پيش بيني است، اضافه كرد: شهروندان مطمئن باشند اگر طرحي به ضرر عامه مردم باشد، حتماً نمي گذاريم چنين طرحي عملياتي شود و به شهروندان این اطمينان را مي دهيم که طرح مذکور به نفع عامه مردم است.

«طرح اِ اي زِد» مي تواند آغازگر توليد خودروهاي پاك در كشور باشد

رييس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه توسعه حمل و نقل عمومي همزمان با اجراي طرح كاهش مي بايست مورد توجه قرار گيرد،‌ اظهار كرد: البته اين به معناي تعويق اين طرح نيست، چرا كه مديريت شهري در تلاش است تا آن دسته از خودروهاي حمل و نقل عمومي كه آلايندگي بيشتري دارند اعم از اتوبوس ها و تاكسي ها را از مدار خارج كند.

مهندس دنيامالي با بيان اين كه اين كار نياز به پول دارد و تا زماني كه مديريت شهري منابع لازم را در اختيار نداشته باشد، اوضاع اين گونه است، تصريح كرد: 50 درصد هزينه هاي توسعه حمل و نقل عمومي بايد از سوي دولت تأمين شود و تنها در اين صورت، طرح هايمان قابليت اجرا خواهند داشت.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه نمي توان موضوع مهم سلامت مردم را در انتظار تغييرات یا تصمیمات احتمالي كه ممكن است در آينده اتفاق افتاده یا اتخاذ شود، معطل بگذاريم، خاطرنشان كرد: اجراي طرح كاهش مي تواند آغازگر راهي باشد كه به توليد خودروهاي پاك اعم از هيبريدي و برقي در كشور منتهي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار