استاندار اصفهان گفت: همه ما باید با دغدغه‌ بیشتری بین زندگی و محیط‌ زیست خویش تعادل برقرار کنیم، به طوری که توجه ویژه‌ به محیط‌ زیست به عنوان یک فرهنگ مردمی در امور جاری شهروندان جا باز کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 11 June 2023

سیدرضا مرتضوی در همایش گرامیداشت هفته محیط‌ زیست در استانداری با اشاره به تعالیم دینی نسبت به محیط‌ زیست افزود: در آیات قرآن و روایات نبی مکرم اسلام(ص) و سیره ائمه معصومین(ع) و در نگاه و عمل بسیاری از اولیای الهی به مصدایقی در حوزه محیط‌ زیست برخورد می‌کنیم که هر یک می‌تواند سرلوحه کار ما در این عرصه باشد.

وی با بیان این که ما از انتقال فرهنگ محیط‌ زیست به نسل‌های آینده غفلت می‌کنیم، گفت: فرهنگ و مفاهیم محیط‌ زیست را باید به نحو احسن به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

استاندار اصفهان افزود: همه ما باید نسبت به مساله محیط‌ زیست دغدغه داشته باشیم و غفلت‌های گذشته‌امان را جبران و در پرتو فعالیت‌های فرهنگی خود، این نگاه ساختمند را در خانواده‌هایمان مُتجلی کنیم,

وی با اشاره با تاثیر زندگی ماشینی که سبب غفلت مردم از مسائل مُبتلابه خود از جمله مسائل محیط زیستی شده است، اظهار داشت: اصفهان شرایط زیست‌ محیطی خاص خود را دارد، ما در استانی زندگی می‌کنیم که در آن ۲۲ منطقه با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار وسعت تحت حفاظت محیط‌ زیست قرار دارد و قواعد خاص زیست‌ محیطی بر آنها حاکم است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: استان ما بدلیل شرایط سال‌های گذشته آن و موقعیت صنعتی آن باید بیشتر مراقب مسائل زیست‌ محیطی خود باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به چالش‌های زیست‌ محیطی استان افزود: اَبَر چالش استان اصفهان آب است که قصه پُرغُصه خشکیدن تالاب گاوخونی یکی از تبعات آن محسوب می‌شود.

وی پدیده فرونشست زمین را هم یکی دیگر از مصادیق چالش‌های محیط زیستی استان اصفهان توصیف کرد و گفت: در نقاطی از شهر اصفهان آژیر خطر فرونشست زمین به صدا درآمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار