دبیر همایش ملی «زاینده‌رود و گاوخونی از بحران تا احیا» از اعلام فراخوان مسابقه پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای برای زاینده‌رود خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 12 June 2023

محمد کوشافر  اظهار داشت: حیات ایران مرکزی وابسته به زاینده‌رود است و بحران آب در این فلات، طی سال‌های اخیر پیامدهای نامطلوب زیادی داشته است.

وی ادامه داد: بدیهی است که برای رسیدن به شرایط پایدار، تمامی نهادها باید وظیفه خود را انجام دهند شاید بتوانیم در کنار هم به راهکاری عملیاتی برسیم؛ ازجمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی که وظیفه ذاتی‌شان تحقیق و پژوهش در سطوح مختلف است.

این فعال محیط‌زیست خاطرنشان کرد: طرح‌های پژوهشی اساتید و پایان‌نامه‌های دانشجویان، زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که پیامش به جامعه هدف منتقل شود و این انتقال، شیوه‌های مختلفی دارد. یکی از آن‌ها ارائه مقالات در همایش‌های علمی است که فرصت تبادل‌نظر را بین پژوهشگران فراهم می‌کند تا مطالب علمی، بین اذهان گردش پیدا کند.

دبیر همایش ملی «زاینده‌رود و گاوخونی از بحران تا احیا»، با بیان اینکه این همایش با همین هدف پی‌ریزی شده و قرار است در تیرماه ۱۴۰۲ میزبان برگزاری آن باشیم، توضیح داد: این همایش که با همکاری کنسرسیوم دانشگاه‌های اصفهان و دیگر نهادها و مراکز اجرایی برگزار می‌شود، بخشی از تلاش دانشگاه برای حل مسئله زاینده‌رود است و امیدواریم که طی اجرای آن بتوانیم پژوهشگران را با دستاوردهای تازه هم در این حوزه آشنا کنیم و به روش‌های اجرایی مفیدی برسیم.

کوشافر تصریح کرد: یکی از دیگر روش‌ها، ایجاد بستری برای ارائه پایان‌نامه‌های دانشجویی است. در سال‌های گذشته پایان‌نامه‌های مختلفی با موضوع زاینده‌رود نوشته‌شده و برخی از آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

وی افزود: با توجه به تجربیات و توانمندی‌ای که معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان در برگزاری مسابقه ملی پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای داشته، تصمیم بر این شد که با همکاری مرکز تحقیقات مطالعات آب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، فراخوان مسابقه پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای برای زاینده‌رود را خطاب به همه دانش‌آموختگانی که در طی دهه ۹۰ از پایان‌نامه‌هایی با موضوع زاینده‌رود دفاع کرده‌اند منتشر کنیم.

این فعال محیط‌زیست یادآور شد که مسابقه پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای برای زاینده‌رود، فرصتی برای دیده شدن این پایان‌نامه‌ها در کنار همایش «زاینده‌رود و گاوخونی از بحران تا احیا» فراهم می‌کند؛ به این امید که پایان‌نامه‌ها بتوانند اثرگذاری بیشتری بر اجتماع داشته باشند.

واجدین شرایط در این مسابقه تا پایان خردادماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به نشانی https://reg.jdisf.ac.ir/ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار