با اعلام شکست مذاکرات استقلال با گزینه‌های خارجی، سرپرست آبی‌ها اعلام کرده تا فردا سرمربی ایرانی تیم معرفی می‌شود. جدال ربیعی و نکونام با دو سبک جدا و البته قیمت متفاوت. به‌نظر می‌رسد اختلاف نهایی در کمیته فنی باشگاه باشد.‌.‌.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 17 June 2023
 با اعلام عدم توافق استقلال با خوان لوپز کارو اسپانیایی ازسوی سرپرست باشگاه، ماجرای انتخاب سرمربی آبی‌ها وارد فاز نهایی شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ با اعلام شکست مذاکرات استقلال با گزینه‌های خارجی، سرپرست آبی‌ها اعلام کرده تا فردا سرمربی ایرانی تیم معرفی می‌شود. جدال ربیعی و نکونام با دو سبک جدا و البته قیمت متفاوت. به‌نظر می‌رسد اختلاف نهایی در کمیته فنی باشگاه باشد.‌

حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال امروز در گفت‌گوی تلویزیونی اعلام کرد؛ لوپز اسپانیایی بعد از بازدید امکانات استقلال گفت این باشگاه زیرساخت‌های لازم برای کار کردن را ندارد! 

این در حالی است که این مربی آرام اسپانیایی در نشست خبری با خبرنگاران ایرانی که هنوز دلیل آن برای کسی مشخص نیست، هیچ حرفی مبنی بر عدم پذیرش امکانات و کمپ استقلال نزده بود و حتی لحن او بیشتر تمایل برای پذیرش هدایت آبی‌ها بود.

کریمی سپس اعلام کرد که سرمربی جدید استقلال قطعا ایرانی است و نام او فردا شنبه اعلام می‌شود.

همین جمله صریح و محکم سرپرست باشگاه استقلال،  زنگ آغاز گمانه‌زنی رسانه‌های داخلی را به صدا درآورد و طبق اخبار قطعی جواد نکونام و محمد ربیعی تنها گزینه‌های باقیمانده در فینال سرمربیگری استقلال هستند.

اما از بین این دو گزینه کدام هدایت استقلال در لیگ ۲۳ را عهده‌دار خواهد شد؟ برخی رسانه‌ها از توافق نهایی با جواد نکونام می گویند و پست امروز این مربی در صفحه اینستاگرام با دوستاره را دلیلی بر تمام شدن پروسه انتخاب او قلمداد کرده‌اند اما منابع خبری موثقی که به نظر می‌رسد به کمیته فنی باشگاه وصل هستند،  به انتخاب قطعی « محمد ربیعی » اشاره دارند.

اخبار غیررسمی حاکی از رای مجید نامجومطلق و محمد مومنی به سرمربیگری ربیعی است درحالیکه نکونام دو رای قطعی از بین پاشازاده و حسن‌زاده در جیب دارد. هنوز مشخص نشده که رای پرویز مظلومی به کدام یک از این دو نفر بوده است.

در حالیکه باشگاه استقلال آخرین رایزنی‌ها و تلاش‌های خود را برای انتخاب سرمربی جدید انجام می‌دهد و گفته می‌شود در حال حاضر محمد ربیعی شانس بیشتری نسبت به نکونام برای سرمربیگری این تیم دارد، اما نزدیکان به اتاق مدیریت باشگاه پیام های متفاوتی مخابره می‌کنند.

این اتفاقات و اخبار ضد و نقیض نشان می‌دهد سران استقلال واقعا بین دو گزینه مردد هستند و مسائل مالی هم در این میان موثر است.

گفته می‌شود جمع‌بندی‌ها تاکنون به این سمت پیش رفته که نام ربیعی سرمربی فعلی مس رفسنجان به عنوان سرمربی استقلال در لیگ بیست‌وسوم اعلام می شود مگر اینکه در ساعات باقی مانده اتفاق دیگری رخ دهد.

تصمیم نهایی برعهده حجت کریمی است که بعداز بررسی برنامه‌ها بتواند به توافق مالی و قراردادی با هردو طرف دست یابد.

در این میان جنگ روانی دو طرف با معرفی دستیاران نکونام در استقلال جدی تر شد؛ گفته می‌شود آرش برهانی، مهدی هاشمی نسب و کیانوش رحمتی به‌عنوان کمک های ایرانی نکو ، او را در تیم جدید همراهی می‌کنند و سه دستیار اروپایی نیز استخدام خواهند شد که این خود مخارج جدید ارزی را به آبی‌ها تحمیل می‌کند.

در مقابل ربیعی چنین درخواستی مطرح نکرده و گویا با تیمی کاملا ایرانی، استقلال را هدایت خواهد کرد.

نکونام در فولاد تیمی پرستاره و گرانقیمت ساخت که نتیجه نگرفت و بعداز آن در اقدامی شگفت انگیز، نیمکت فولاد را در میانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رها کرد تا برخی او را غیرقابل پیش‌بینی بدانند‌. در مقابل، برخی از هواداران استقلال، محمد ربیعی را فاقد کاراکتر لازم برای اداره حواشی تیم بزرگی مثل استقلال می‌دانند که تا کنون فقط در تیم‌های متوسط کار کرده است.

بازی تدافعی نکونام در فولاد و شلوغ کاری تقریبا همیشگی نیمکت تیم او در بازی‌ها، دیگر نقطه منفی کارنامه جواد شده است اما در مقابل؛ تیم‌های ربیعی معمولا با برنامه تاکتیکی متنوع بازی می‌کنند و از حواشی شدید و جنجال کنار زمین به دور بوده‌اند.

بررسی آمار بازی‌های رودررو این دو مربی حاکی از برتری ربیعی با مس رفسنجان مقابل نکونام و فولادش دارد.

دوئل نهایی نکونام و ربیعی بر سر نیمکت استقلال؛ سرمربی ایرانی فردا معرفی می‌شود

با اینحال نکونام در بازی‌های مستقیم با تیم‌های بزرگ لیگ مثل پرسپولیس و سپاهان و استقلال، آمار به مراتب بهتری از ربیعی دارد و توانسته با شیوه‌های بسته و بازی فیزیکی، امتیازات زیادی از غول‌های لیگ بگیرد.

بهرحال استقلال که از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ناامید شده و دیگری هیچ شانسی برای بازگشت به سطح قاره‌ای در فصل جاری نمی‌بیند، در پی تغییر رویه باشگاه در جذب بازیکن و مربی، و کاهش حیف و میل بیت‌المال است.

نویسنده: مهدی کریمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار