۳۰ ویلا غیر مجاز در حریم و بستررودخانه زاینده رود تخریب شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ 17 June 2023

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و فشار‌های اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلا‌های شهرستان لنجان (بخش باغبهادران) با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع آغاز شده است.
حسن ساسانی افزود: از ششم خردادماه ۳۰ ویلا با طول تقریبی ۷۰۰ متر و مساحت ۱۰ هزار مترمربع در بستر زاینده رود آزاد سازی شد.
ساسانی با بیان اینکه در دو هفته آینده نیز آزادسازی‌ها اجرا و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال و ابوذرغفاری شهر باغبهادران به طور کامل انجام خواهد شد، ادامه داد: برای تسهیل روند این عملیات از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است.
وی گفت: در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب به صراحت مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها، نهر‌های طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیلها، مرداب، برکه‌ها و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاهاو دریاچه‌ها از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است و با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
حسن ساسانی افزود: تا کنون آزادسازی ۸۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.
وی گفت: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: تا کنون ساماندهی ۸۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.
وی ادامه داد: لایروبی ۲۵۰ کیلومتر ازرودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز برنامه ریزی برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار