دادستان دهلران؛
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت : با توجه به نارضایتی شهروندان و انباشت زباله و نخاله در مناطق شهری، شهرداری دهلران باید ش در بحث نظافت شهری اهتمام بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 20 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ بهنام تیر افکن در حاشیه بازدید از سیل بند کوی جانبازان در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : با توجه به اینکه مسیل سیل در کوی جانبازان روبازاست احتمال اینکه کودکان یا فرد کهنسالی در این مسیر به در درون کانال سقوط کند شهرداری باید نسبط به ایمن سازی آن اقدام کند .

وی اظهار داشت : در صورت عدم توجه شهرداری نسبط به لایه روبی ، ایمن سازی این سیل بند مطابق مادة 11 قانون مسئولیت مدنی مصوب 1339 «کارمندان دولت و شهرداری ها و مؤسسات وابسته به آنها که به مناسبت انجام وظیفه عمداً یا در نتیجه بی احتیاطی خساراتی به اشخاص وارد نمایند شخصاً مسئول جبران خسارت وارده می باشند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران با انتقاد از دستگاه های خدمات رسان گفت : متأسفانه فضای شهری و ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان کاملاً مشهود است که قابل پذیرش نیست .

وی اظهار داشت: اکثر پارک‌ها، معابر شهری خیابان‌ها در شهرستان نیازمند آسفالت، روشنایی و بهسازی دارند و شهرداری هم با الویت بندی نسبط به بهسازی آنها اقدام کند .

تیر افکن افزود: وجود احشام در برخی از نقاط شهر باعث مشکلاتی برای شهروندان شده است و باید دستگاه‌های متولی پای کار باشند و برابر قانون با متخلفان برخورد کنند.

دادستان دهلران گفت: در خصوص مشکلات شهری مکاتبات با شهرداری، و برخی دستگاه‌های خدمات رسان شده است و در صورت عدم توجه مسئولان به مشکلات شهری بدون شک به عنوان مدعی العموم مدیران که به وظایف خود عمل نکنند با صراحت و قاطعیت تمام و بدون هیچ گونه اغماض با خاطیان و متخلفان مربوطه برابر مقررات برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.

وی ادامه داد : دستگاه های متولی در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی و نحوه خدمت رسانی به مردم رصد می‌شود و هیچگونه قصوری در این خصوص قابل قبول نخواهد بود.

تیر افکن گفت : در اجرای ماده ۲۲ و ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری به منظور صیانت از حقوق عامه و نیز بند هایی از اصل ۱۵۶ قانون اساسی و دیگر قوانین مربوطه از جمله قانون پیشگیری و مبارزه با خطرات سیل و… همهٔ دستگاه و اعضاء ستاد بحران شهرستان به خصوص مجموعهٔ مدیریت شهری، ادارهٔ آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی باید از ساخت ساز در حاشیه رودخانه ها وسیل بند ها جلوگیری کنند .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گفت : هیچگونه قصور، سهل انگاری و سوء مدیریت دستگاه‌ها قابل قبول نخواهد بود و چنانچه خسارتی به مردم و بیت المال وارد شود باید پاسخگو باشند و جبران نمایند و دستگاه قضایی با تخلفات این حوزه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران افزود: بحث سالک تهدیدی علیه بهداشت و سلامت عمومی است که طبق ماده ۶۸۸ ادارات دامپزشکی، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی تعیین اقدامات تهدید کنندگان علیه سلامت بهداشت عمومی، مکلف هستند با طرح شکایت در مراجع قضائی پیگیر مشکلات باشند.

تیر افکن تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی از جانب شهرداری و اداره آب فاضلاب شهری ،روستایی ، شبکه بهداشت نهادهای مشابه در بحث عدم توجه به وظایف سازمانی خود دادستانی به عنوان مدعی العموم نظر به وظیفه ذاتی خود وارد عمل خواهد شد

لازم به ذکر است در این بازدید شهرداردهلران ، رئیس شبکه بهداشت ، منابع طبیعی و کارشناسان دستگاه های مرتبط حضور داشتند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار