مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: تولید نهال‌های بیابانی و کاشت آن در اراضی بیابانی نظرآباد موجب کاهش کانون‌های گرد و غبار و کاهش ریزگرد در تهران و البرز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 22 June 2023

به گزارش «تابناک البرز» اصغر بیات در بازدید از نهالستان بزرگ کرج اظهار کرد: تولید نهال‌های بیابانی و کاشت آن در اراضی بیابانی استان البرز به ویژه در شهرستان نظرآباد موجب کاهش کانون‌های گرد و غبار و کاهش ریز گرد در استان البرز و تهران می‌شود که این یکی از مهمترین اهداف کاشت یک میلیارد درخت است.

وی بیان کرد: این بازدید به منظور الگوبرداری و آمادگی شهرستان نظرآباد در تولید نهال و مشارکت فعال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام گرفت.

مسعود چهارنظم، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد نیز در این بازدید تصریح کرد: مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همانطور که از نام آن پیداست وظیفه آحاد مردم و در رأس آن مسئولین این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد آماده ایفای نقش در این طرح بزرگ هستند.

چهارنظم اظهار کرد: با توجه به اقلیم بیابانی و استعداد شهرستان نظرآباد در تولید نهال‌های بیابانی، این شهرستان تولید ۵۰ هزار اصله نهال بیابانی را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵ هزار اصله نهال مربوط به گونه آترپلکس، ۱۵ هزار اصله نهال مربوط به گونه قره داغ و ۱۰ هزار اصله نهال تاغ خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد متذکر شد: این شهرستان ۵۸ هزار هکتار وسعت دارد که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار را اراضی بیابانی تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار