مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره وزش تندباد‌های لحظه‌ای و نفوذ پدیده گرد و خاک به استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 23 June 2023

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه این پدیده، بیشتر در مناطق شرق، شمال و مرکز استان پیش بینی شده است، گفت: شدت این پدیده از اواخر امروز تا یکشنبه خواهد بود و تا روز دوشنبه هم در استان ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: وزش تندباد‌های لحظه‌ای و تداوم آن در مناطق شرق و نزدیک استان سمنان باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک شده که این اتفاق، منجر به کاهش کیفیت هوا، افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهشِ میدانِ دید می‌شود.
آقای شیشه فروش با بیان اینکه در حال حاضر، گرد و خاک در شهرستان‌های اردستان، نایین، خوروبیابانک، انارک، سجزی و فرودگاه منجر به کاهش میدان دید شده است، گفت: به تدریج این پدیده تمامی استان و شهر اصفهان را فرا می‌گیرد و همانطور که اشاره شد، این اوضاع تا روز دوشنبه ادامه دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری، استفاده از ماسک را برای گروه‌های حساس، بیماران، کودکان و… ضروری دانست و گفت: حضور نیافتن و ورزش نکردن در فضای باز، ممنوعیت اقدامات گردوخاک ساز مثل فعالیت‌های معدنی، خاکبرداری و آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و فضا‌های سبز و همین طور، کنترل آلودگی‌های ناشی از خودرو‌ها و صنایع در دستور کار است.
آقای شیشه فروش، محکم کردنِ سازه‌های ناپایدار از جمله تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سقف گلخانه‌ها را در برابر تند باد ضروری دانست و از مردم خواست در این روزها، خودروی خود را در کتار درختان فرسوده پارک نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار