کد خبر: ۱۱۱۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 24 June 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

مبارزه با مواد مخدر بلای خانمان‌سوز که ریشه و کانون خانواده ها را مختص به هفته یا روز خاصی نیست در همه ایام سال باید نسبت به جلوگیری از گسترش توضیح و استفاده از این مواد اقدام شود این روزها در کوچه و خیابان ها که قدم می گذاریم جوانان و نوجوانان سیگار به دست ست یا قلیان به دست به راحتی مشاهده می شوند .

در گذشته آنقدر استفاده از دخانیات رواج گسترده نداشت که به راحتی در دسترس همه رده های سنی قرار بگیرد اما متاسفانه اکنون نوجوانان شمار زیادی از مصرف کنندگان دخانیات هستند مواد مخدر تیشه ای تیز برای از بین بردن بنیان هاست بنیان های خانواده ها بنیان های علمی از بین بردن استعداد های ورزشی، مهارتی،هنری و ‌‌‌‌... است.

افتادن در دام اعتیاد مواد مخدر چنان سریع رخ می دهد که انسان غافل می شود از کی و کجا شروع شد در گذشته های دور پدر بزرگ ها و بزرگترها در مواقعی که عصبانی بودند یا مصیبتی برآنها وارد می شد سیگار میکشیدن که آنها نیز برای گذران حالات روحی خود بود اما متاسفانه اکنون سیگار کشیدن زن و مرد پیر و جوان ندارد.

قلیان ها دست به دست می چرخد و دودی که از حنجره ها بیرون می آید از بین بردن رویاهای خانواده ها برای فرزندانشان است فرزندانی که روز رویایی دکتر و مهندس شدن آنها را در سر می پروراندند ولی اکنون در پارک ها و دورهمی ها قلیان و سیگار دست به دست می کنند.

به منظور جلوگیری از گسترش مصرف دخانیات برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت نیاز است، آموزش به خانواده ها برای خطرات استفاده از دخانیات یا نادیده گرفتن علائم اعتیاد فرزندان نیز حائز اهمیت است. مشاوران مدارس نیز نوجوانان و جوانان را هدایت کنند تا در دام خطرناک اعتیاد نیوفتاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار