براساس مصوبات جلسه شورای مسکن سه شهرک جدید تصویب و به شهرک‌های استان اصفهان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 27 June 2023

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه شورای مسکن استان اصفهان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما  با اشاره به اینکه براساس مصوبات جلسه شورای مسکن سه شهرک جدید تصویب و به شهرک‌های استان اضافه می‌شود، افزود: همچنین ایجاد یک شهر جدید در استان از دیگر مصوبات بود که نیازمند مصوبه هیئت وزیران است که البته مجوز آن در وزارت راه صادر شده است.

وزیر راه و شهرسازی به سهم یک سومی که بر عهده وزارت راه در خدمات زیربنایی است اشاره کرد و گفت: این سهم را از محل منابع و زمین‌های دولت برای خدمات زیربنایی، احداث مسکن در محدوده‌ها و در شهرک‌ها در اختیار استاندار اصفهان قرار دادیم.

بذرپاش به مشکلات قابل توجه شهر جدید بهارستان اشاره کرد و افزود: بهارستان از نبود مرکز درمانی رنج می‌برد که امروز مقرر شد یک بیمارستان در قالب ۵۰ درصد سهم وزارت راه و ۵۰ درصد وزارت بهداشت در آنجا احداث شود.

وی ادامه داد: مترو بهارستان درصد خیلی کم پیشرفت فیزیکی داشته که مقرر شد با تأمین منابع داخلی استان، ساخت این مترو به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌تر سه مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی و بسته ۱۹ گانه بافت فرسوده و مشوق‌های شهرداران را برای حوزه مسکن داشتیم که سبب رشد قابل قبول تولید مسکن در بافت فرسوده می‌شود، ابراز داشت: مقرر شد برای مقابله با احتکار زمین، کاربری هر زمینی که در پهنه مسکونی و در محدوده شهری بوده و ۱۰ سال از طرح تفصیلی آن گذشته باشد و اقدام به ساخت نکرده باشد با رأی کمیسیون ماده پنج استان تغییر کند.

بذرپاش ادامه داد: همچنین باز تنظیم تراکم را در دستور کار داریم که بر اساس آن هر جا که منطقه شهری ظرفیت داشته باشد، شورای عالی مسکن طرح تفصیلی آن را اصلاح می‌کند که بصورت خودمالکی و با ارائه مشوق ساخت مسکن دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: این سه روش با فرم متفاوتی تلاش می‌کند که تولید مسکن توسط خود مردم سرعت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی ابزارهای خوبی برای کنترل اجازه و مسکن فراهم کرده است، تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مسئولان قوه قضائیه دستوری صادر کردند که براساس آن اسناد رسمی در معاملات اموال غیر منقول رسمیت پیدا می‌کند و اسناد غیر رسمی باید از چرخه خارج شود و این اصلی ترین ابراز در بازار مسکن و اجاره خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار