مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با ۳۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، پس از استان‌های کردستان و همدان در رتبه سوم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 01 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس علی ملکشاهی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، با معرفی قطب‌های گندم دیم و آبی در کشور، اظهار کرد: کل گندم تولیدی کشور نزدیک به ۱۳ میلیون تُن است.

وی ادامه داد: ۸.۵ تا ۹ میلیون تُن از این میزان مربوط به تولید گندم آبی و ۴.۵ تا ۵ میلیون تُن نیز تولید گندم دیم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: استان‌های فارس، خوزستان و گلستان مهمترین استان‌های تولیدکننده گندم آبی و کردستان، همدان و کرمانشاه را مهمترین استان‌های تولیدکننده گندم دیم کشور هستند.

وی کرمانشاه را سومین قطب تولید گندم دیم ایران معرفی کرد و افزود: استان کرمانشاه با ۳۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، پس از استان‌های کردستان و همدان در رتبه سوم کشور قرار دارد. 

ملکشاهی یزان گندم مورد نیاز استان کرمانشاه را در سال در حدود ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود : در استان کرمانشاه با توجه به جمعیت کل استان سالیانه در حدود ۲۵۰ هزار تن آرد گندم توسط ۱۴ کارخانه آردسازی فعال استان تولید می‌شود و مازاد گندم ذخیره سازی استان با توجه به برنامه حمل اعلامی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور از جمله تهران، البرز، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، نوار شمالی کشور و... صادر می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار