کد خبر: ۱۱۱۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 01 July 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

صنایع و معادن در کشور ارزشمند هستند ایران با داشتن صنایع و معادن متعدد زمینه خوبی برای رشد اقتصادی در این حوزه دارد برای پیشبرد اهداف اقتصادی اشتغال زایی سرمایه‌گذاری می‌توان از آنها بهره ‌گیری کرد. توسعه معادن و صنایع معدنی در کشور می‌تواند سهم تعیین‌کننده‌ای در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفا کند.

می توان صنایع و معادن را به یکی از پیشران‌های اصلی رشد اقتصادی تبدیل کند. رونق تولید و بهره برداری مناسب از آنها نیاز به برنامه‌ریزی‌هایی اصولی و علمی است چراکه صنایع و معادن تجدید ناپذیر هستند و باید برای نسل های آینده حفظ شوند.

اکتشافات معادن در کشور در توسعه اقتصادی این زمینه تاثیر مستقیمی دارد. چراکه تناسب میان اشتغال و فعالیت صنایع بزرگ در کاهش آمار بیکاری موثر است.

خوزستان با داشتن صنایع متعدد مانند وجود صنایع نفت، گاز، فلزی و حضور کارخانه‌های فولادسازی، کارخانه‌ها و کارگاه های ذوب و نیز تولید محصولات آهنی از تنوع خوبی در این زمینه برخوردار است که در صورت توجه مناسب زمینه رشد و شکوفایی این استان رقم می خورد.

سرمایه‌گذاری بیشتر روی صنایع تبدیلی در استان خوزستان که دارای صنعت نیشکر، کشاورزی و ... است می‌تواند چرخ‌های اقتصاد را فعال تر کند و زمینه بهبودی هرچه بیشتر وضعیت اقتصادی خوزستان شود. شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز زمینه ایجاد مشاغل خرد و کلان را دارد که ظرفیت خوبی برای استان محصوب می شود.

صنعت پتروشیمی در تولیدات داخلی افزایش و ارتقای آنها، کاهش وابستگی به خارج از کشور و بومی سازی، تامین خوراک پالایشگاه ها و ... نقش خوبی در چرخه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی استان ایفا می کنند.

صنایع کاغذ سازی و صنایع وابسته نیز باهدف رونق و توسعه صنعت در حوزه های مختلف راه اندازی شده اند. از این رور بها دادن به شرکت های دانش بنیان و ایده های علمی جوانان به منظور توسعه صنایع و معادن جهت رونق و شکوفایی اقتصادی موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار