رئيس پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فرد کلاهبرداری که در ازای دریافت مبالغی اقدام به تهیه مدارک تحصلی جعلی می کرد در اراک خبر داد و گفت: متهم به ۱۵ فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ 01 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ کارآگاه"کامیار چهری" افزود: مأموران پليس آگاهی استان مرکزی در تحقيقاتی از فعاليت فردي در زمينه تهیه مدارک تحصیلی جعلی اطلاع حاصل و به صورت نامحسوس بررسي میدانی موضوع را آغاز کردند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد، فرد کلاهبردار از طريق تبليغات در فضاي مجازي، با اين ترفند که مدرک صادره داراي استعلام ثبت از دانشگاه هاي معتبر است، در ازاي هر مدرک از متقاضيان مدارک تحصيلي مبالغي دريافت مي کرده است.
سرهنگ چهری خاطر نشان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، سرانجام مخفیگاه این کلاهبردار حرفه ای شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم دستگیرشد.
وی با اشاره به اعتراف متهم به ۱۵ فقره کلاهبرداری از طریق دریافت ۵۰ میلیون ريال برای تهیه هر مدرک تحصیلی اظهار داشت: متهم در ادامه اعترافات خود اذعان کرد، مدارک را خانمی در یکی از استانهای دیگر جعل و در اختیار متهم قرار می داده است .
رئيس پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادآور شد: تحقیقات کارآگاهان به منظور شناسایی و دستگیری جاعل مدارک ادامه دارد که با تکمیل تحقیقات، نتیجه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
سرهنگ چهری در پایان با تأکید بر اینکه پلیس بر اساس قانون، با هر نوع جعل و کلاهبرداری در هر سطوحی برخورد قاطع خواهد کرد، افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر ماحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار