کد خبر: ۱۱۱۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 02 July 2023

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مدتی است دوباره ساخت و ساز پروژه پتروشیمی میانکاله آغاز شده است، البته نه به صورت علنی بلکه با احتیاط و در برخی از موارد به صورت شبانه؛ این در حالی است که حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در تاریخ ۴ تیرماه سال ۱۴۰۲ در رابطه با فنس کشی پروژه پتروشیمی میانکاله گفت: بنده همین امروز با رئیس سازمان محیط زیست راجع به همین موضوع صحبت کردم و از ایشان سوال کردم شما آیا مجوزی به این آقا دادید که بتواند در آن منطقه چنین تاسیساتی را به وجود بیاورد که ایشان گفتند خیر، ما مجوزی ندادیم و گفتند که یک مصوبه دولت است و این مصوبه باید یا اصلاح و یا ابطال شود و ایشان قول داد که این موضوع را در دولت مطرح کند. بنا بر آنچه که ایشان اذعان داشتند گفتند که از نظر ما این مجاز نیست و ما حتماً مانع آن خواهیم شد و اگر نیاز به ابطال یا اصلاح مصوبه دولت باشد حتماً موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

سعید کریمی مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفتگو با دانشجو با اشاره به اهمیت زیست محیطی میانکاله عنوان کرد: در منطقه میانکاله مازندران پناهگاه حیات وحش، تالاب بین المللی و همچنین ذخیره‌گاه طبیعی زیست کره قرار دارد که همه‌ی این موارد باعث شده است میانکاله منطقه‌ای حساس و دارای ارزش‌های بوم شناختی باشد که نیاز است حفظ شود.

سازمان محیط زیست کشور مجوز ارزیابی زیست محیطی برای پتروشیمی میانکاله صادر نکرده است

او با بیان اینکه پتروشیمی میانکاله از ابتدای سال ۱۴۰۰ مطرح شده است، افزود: این پتروشیمی که قرار بوده در فاصله‌ی تقریبا ۴ کیلومتری حیات وحش میانکاله استقرار پیدا کند، باعث شد تا سازمان محیط زیست کشور مخالفت و یا به عبارت دیگر عدم موافقت خودش را اعلام کند و نهایتا مجوز ارزیابی زیست محیطی برای احداث این پروژه توسط سازمان محیط زیست کشور صادر نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: بعضی از آقایان اصرار دارند که بگویند مجوز صادر شده است، در صورتی که اینگونه نیست. به تازگی آمدند تا رسما کار را شروع کنند، اما، چون این عملیات اقدام اجرایی محسوب می‌شود و مجوز ارزیابی زیست محیطی ندارد، مورد تایید ما نیست و تخلف محسوب می‌شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار