مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی از اجرای طرح تابستانه مهارت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ 04 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، رستمی  در شورای مهارت استان مرکزی طرح با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور اجرا می‌شود گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه هفت جانبه بین کمیته امداد امام خمینی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج سازندگی، صداوسیماو سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اجرا می شود.
او گفت: ابن تفاهم نامه با هدف استفاده از تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کارآفرینی متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی و پس از استعدادسنجی و رغبت‌سنجی برای انتخاب آینده شغلی به امضا رسید. 
اجرای این طرح رایگان است و همه دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، جامعه هدف این طرح هستند.
وی یادآورشد: ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ها هم با عنوان مهارت‌آموز و ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها نیز با عنوان کارآمو، جذب خواهند شد. 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه پنج دهک اول جامعه با تایید کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی به صورت رایگان از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند افزود: هدف نهایی این طرح تحریک استعدادسنجی و رغبت سنجی دانش آموزان است و آموزش‌ها هم در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می شود.
رستمی گفت: دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به مراکز ۲۱ گانه فنی و حرفه‌ای در این طرح ثبت نام کنند، در این طرح مدارس سما دانشگاه آزاد و مدارس آموزش و پرورش هم مشارکت دارند. 
او افزود: ثبت نام دانش آموزان از سامانه "حیات" کمیته امداد انجام و تمام اطلاعات در این سامانه بارگذاری می‌شود و همچنین ثبت نام از طریق سامانه آموزش فنی و حرفه‌ای نیز قابل انجام است.
معاون اقتصادی استانداری مرکزی هم گفت: نداشتن مهارت یکی از دلایل بیکاری در جامعه است و اگر فردی مهارت لازم را کسب کند بسیاری از مشکلات بیکاری در جامعه حل می شود. 
میرزا خانی سازمان فنی و حرفه‌ای را موتور محرک ایجاد اشتغال دانست و افزود: باید مراکز آموزشی در اراک مورد پیگیری قرار گیرد و مشکلات در این زمینه کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار