مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: کاهش کیفیت هوا در پی وزش تُندبادهای فصلی در مناطق شرق و شمال استان با منشاء داخل کشور که از اواخر روز گذشته آغاز شده بود، با تشدید شرایط تا روز پنجشنبه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 05 July 2023

منصور شیشه فروش گفت: منشاء خیزش گرد و غبار روزهای اخیر ، برخی نقاط استان اصفهان، سمنان، کویر معلمان و ریگ جن بوده و بدین سبب شاخص کیفی هوای ناسالم برای عموم و کاهش میدان دید در خور و بیابانک، اردستان، نایین،ورزنه، شهرضا، کاشان،آران و بیدگل، بُرخوار ، زواره، انارک، مهاباد، دولت آباد، سجزی و بادرود شده است.

وی گفت: به بخش های اجرایی و مسوول ابلاغ شده است تا واحدهای معدنی و تولید مصالح در این چند روز فعالیتی نداشته باشند و هرگونه اقدام تشدید کننده افزایش گرد و خاک و آلودگی هوا از جمله عملیات خاکبرداری، آتش زدن بقایای گیاهی درمزارع و فضاهای سبز ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: کاهش فعالیت صنایع آلاینده با نظارت اداره محیط زیست، رعایت اصول ایمنی و بهداشت سلامت برای گروه های آسیب پذیر و بیماران، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور و ورزش در فضای باز و رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ای بدلیل کاهش شعاع دید رانندگان ضروریست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار