معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از افزایش رشته‌های آموزشی صنایع دستی به زندانیان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 09 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» شهرزاد تیمورزاده اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با اداره کل زندان‌های استان البرز برگزار شد، افزایش رشته‌های آموزشی صنایع دستی به زندانیان مخصوصاً گنجاندن رشته‌های گروه چوب و سفال که می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتری را برای زندانیان فراهم کند، مد نظر قرار گرفت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: همچنین آموزش پرسنل زندان‌ها و جذب آنها به عنوان مربی برای آموزش صنایع دستی در زندان‌ها یکی از دیگر از مواردی است که مد نظر است.

به گفته تیمورزاده زندانیان پس از پایان دوره آموزشی گواهی پایان دوره دریافت می‌کنند و سپس بعد از ارزیابی مهارت کارت شناسی صنایع دستی برای آنها صادر می‌شود که می‌توانند پس از آزادی از زندان با دریافت وام مشاغل خانگی اقدام به اشتغالزایی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد آموزش دیده پس از آزادی از زندان با تأیید اداره کل زندان‌ها برای کار به کارگاه‌های صنایع دستی معرفی می‌شوند، گفت: کارگاه‌ها تعهد دارند که به ازای هر ۳۰۰ میلیون تومان وامی که از تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت می‌کنند، یک نفر اشتغالزایی کنند؛ یکی از پیشنهادات این است که کارگاه‌های صنایع دستی به سمتی هدایت شوند که از زندانیان آموزش دیده پس از آزادی برای کار در کارگاه‌ها استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار