مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: تقویت سامانه گرم جنب حاره در منطقه منجر به افزایش محسوس دمای هوای استان کرمانشاه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 11 July 2023

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه گرم جنب حاره‌ای از امروز (سه‌شنبه) تا روز شنبه هفته آینده دوباره در جو منطقه تقویت می‌شود.

وی افزود: مهمترین پدیده این هفته افزایش تدریجی دمای هوا در قالب نقاط استان کرمانشاه است که در روز‌های پنجشنبه تا شنبه محسوس خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در روز‌های مذکور در شهر کرمانشاه به ۴١ تا ۴٢ درجه سانتیگراد و در نواحی گرمسیر استان کرمانشاه به ۴۵ تا ۴٨ درجه سانتیگراد برسد.

وی گفت: از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا (چهارشنبه) احتمال وزش باد در بعضی ساعات هوای استان کرمانشاه را به خصوص در مناطق مرزی به شکلی نسبتا رقیق غبارآلود می‌کند.

وی گفت: لازم به توضیح است در ٢۴ ساعت گذشته دمای هوای کرمانشاه بین حداقل ١٣ و حداکثر ٣۶ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

دولتشاهی تاکید کرد: در این بازه زمانی کنگاور با کمینه دمای ١٢ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و خسروی با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقطه استان کرمانشاه گزارش و به ثبت رسیدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار