امروز در مراسمی با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان
طرح تحول زمین شناسی کاربردی امروز در مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری در گیلان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 12 July 2023

به گزارش تابناک گیلان. ؛ طرح تحول زمین شناسی کاربردی گیلان امروز در مراسمی با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان، دکتر شهیدی معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در رشت آغاز بکار کرد.

استاندار گیلان در این مراسم به تشریح نقش اطلاعات زمین شناسی دریایی و زمینی در روند تحقق توسعه‌ی پایدار پرداخت و گفت: با آغاز به کار این طرح مهم، اثرگذار و کاربردی، کیفیت اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه ایی استان در ۲ حوزه‌ی زمینی و دریایی ارتقاء می‌یابد و مخاطرات ناشی از بروز انواع حوادث غیرمترقبه و طبیعی، قابل پیشگیری و کنترل می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و فراوان اقتصاد دریا محور در گیلان و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق این بخش از اقتصاد و حمل و نقل دریایی ، افزود : وجود منابع و ذخایر عظیم دریایی در گیلان و اجرای طرح ترانزیتی کریدور شمال - جنوب موسوم به نوستراک ایجاب می‌کند تا با بهره گیری دقیق از اطلاعات زمین شناسی و بررسی مخاطرات زمین در حوزه‌ی دریای خزر، زمینه‌ی تبلور ظرفیت‌های نهفته در این بخش را با اطمینان و امنیت خاطر فراهم کرد.

دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور هم با تشریح ویژگی‌های اجرای طرح تحول زمین شناسی کاربردی در گیلان گفت: مجموع مشخصات و ویژگی‌های طبیعی و زمین شناسی این استان، نشان می‌دهد که ایجاد لایه‌های اطلاعاتی مرتبط با مخاطرات زمین شناسی، مهندسی و زیست محیطی گیلان می‌تواند در بهبود عملکرد اجرای طرح‌های زیربنایی و عمرانی موثر باشد و به برنامه ریزان و تصمیم سازان استان برای تعیین اولویت‌های توسعه ایی استان یاری رساند.

دکتر علیرضا شهیدی همچنین از اجرای مرحله‌ی نخست طرح ایجاد لایه‌های اطلاعاتی مخاطرات زمین شناسی و زیست محیطی ، به وسعت ۵ هزار کیلومتر حدفاصل رودبار تا رشت خبر داد و با بیان اینکه این مرحله، یک سوم وسعت کل گیلان را دربر می‌گیرد ، اضافه کرد : با تداوم این طرح ، اطلاعات اساسی همه‌ی حوزه‌های زمینی و دریایی استان ، متناسب با اولویت‌های توسعه و ارتقاء زیرساخت‌ها استخراج و در اختیار برنامه ریزان قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار