رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان فارس گفت: دفاتر استانی شورای نگهبان در همه شهرستانهای فارس تشکیل شده و ۱۸ هزار ناظر امین در این استان کار نظارت بر انتخابات امسال را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 15 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بهروز پرنیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود: این شورا برای نظام اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: قانون اساسی نظارت بر قانون،تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات را برای عهده شورای نگهبان گذاشته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان فارس اضافه کرد: قانون گذاری در جمهوری اسلامی باید مبتنی بر اسلام باشد و شورای نگهبان مرجعی است که باید بصورت قانونی قوانین مجلس شورای اسلامی را کنترل کند که مغایر با شریعت و قانون اساسی نباشد.

وی با بیان اینکه آمال یک ملت در قانون اساسی کشور نهفته است،گفت: در نظام جمهوری اسلامی تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است و این شورا پاسداری از اصول قانون اساسی را بر عهده دارد.

پرنیان پرده برداشتن از ابهامات احتمالی قانون را وظیفه شورای نگهبان دانست و ادامه داد: سومین وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی امور کشور مبتنی بر انتخابات تعیین می شود که بطور مداوم شاهد برگزاری انتخابات هستیم و مردم کارگزاران حکومتی را با حضور در پای صندوق رای بر می‌گزینند که نظارت بر این فرآیند بر عهده شورای نگهبان است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان فارس گفت: برای انجام وظایف نظارت در تمام مراحل انتخابات ازجمله بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات برابر قانون توسط شورای نگهبان انجام می شود.

وی تاکید کرد: دفاتر شورای نگهبان در همه شهرستانهای فارس تشکیل شده و ۱۸ هزار ناظر امین در فارس بر انتخابات امسال نظارت خواهند کرد.

پرنیان در پایان گفت: در اسفندماه امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار