مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: قیمت مرغ کشوری است و در وب سایت 124 روزانه اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب می‌باشند.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 17 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: مرتضی شریفی در خصوص قیمت مرغ افزود: نظارت بر بازار استان توسط مجموعه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و بازاریان، اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ به مراجع قضایی معرفی شده اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد: از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲تعداد ۱۴۰۶۱۱ مورد بازرسی از بازار استان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۵۵۴۸ پرونده تخلف شده که به جریمه‌ای در حدود ۸۸۰۰ میلیارد ریال محکوم شده‌اند. بیشترین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور است.

شریفی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بدون کمک مردم شریف استان مقدور نیست، اعلام کرد: سامانه ۱۲۴اداره کل صنعت معدن تجارت، سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان، شماره تماس 07132172020بازرسی بازار اداره کل جهاد کشاورزی استان، شماره تماس 07132340000بازرسی اتاق اصناف استان راههای ارتباطی ذیل جهت دریافت گزارشات مردمی از وضعیت بازار است.

مدیر کل اقتصادی استانداری فارس در خصوص وضعیت نانوایی ها نیز گفت: مرکز رصد و پایش گندم و آرد و نان ایجاد شده است و مردم می توانند تخلفات حوزه نان شامل کیفیت پایین نان،گرانفروشی،کم فروشی ،تعطیلی بدون دلیل و کاهش ساعت پخت را از طریق شماره تماس 07136286544یا سامانه پیامکی 30004592 اعلام تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

شریفی به اقدامات تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ تن شکر و ۱۰۰۰ تن برنج هندی و تایلندی از ابتدای تیرماه جاری در حال توزیع می باشدضمن اینکه بیش از ۹۰۰۰ تن شکر نیز توسط کارخانجات قند و شکر استان در این مدت‌ توزیع شده و برای ایام محرم و صفر نیز سهمیه برنج و شکر و مرغ و گوشت توزیع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار