در گفت و گو با رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی مطرح شد؛
رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان از برگزاری مراسم عزاداری ورزشکاران و علمکشان در دهه اول محرم در زورخانه شهید فهمیده قم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 19 July 2023

به گزارش تابناک قم، امیر فردی، رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در گفت و گویی خبری عنوان کرد: به مناسبت ماه محرم و در راستای اقامه عزا سید و سالار شهیدان با حمایت خییرین و هیئت علمکشان استان هیئت ورزشکاران و علمکشان در ده روز ابتدایی ماه محرم اقدام به برگزاری مجلس عزا و برپایی دسته می کند.

فردی افزود: افرادی که در برگزاری این هیئت مارا همراهی کردند علاقه ای به بردن نامشان ندارند و لازم است تکریم و تقدیر آن ها صورت بگیرد و تلاش بنده در این مسیر تنها ایجاد ارتباط و هماهنگی بوده است.

رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان با اشاره به برگزاری این هیئت در محل زور خانه اذعان کرد: در تمامی نقاط شهر و اماکن مختلف مثل مدارس و مساجد هیئت عزاداری برگزار می شود و ماهم تصمیم گرفتیم تا هیئت را به زورخانه باوریم تا در محلی که از قدیم ذکرخانه بوده است، ذکر یا حسین در آن گفته شود و دوسداریم با حضور جامعه ورزش و هیئت این حرکت استمرار داشته باشد و با حضور هیئتی ها و جامعه مداحان و ورزشکاران موجب یک اتحاد بشویم و شاهد رقم زدن اتفاقات خوبی مثل آزادی زندانیان را در کنار برگزاری هیئت رقم بزنیم.

وی ادامه داد: محل زورخانه صرفا محل ورزش نیست و مکانی است فرهنگی که از قدیم الایام محل رفت و آمد پهلوانان و پیرغلامان بوده است و برخی معتقدند گود زورخانه یا ذکرخانه گرفته شده از گودی قتلگاه است.

فردی افزود: هیئت علمکشان و ورزشکاران پیش از این به صورت مناسبتی در اعیاد و شهادت معصومین برگزار می شد که امیدواریم با انسجام و برنامه ریزی و همچنین یاری خییرین هرسال شاهد برگزاری آن در دهه محرم باشیم.

عزاداری ورزشکاران قم در گود زورخانه شهید فهمیده/ فردی: برای ایجاد تحول در برگزاری روضه ها هیئت را به زورخانه بردیم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار