معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تصفیه‌خانه جدیدی با روش نانو اُزون و با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه در شمال کلانشهر اصفهان در حال تکمیل است و تا اوایل مردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 10 July 2023

مهدی بقایی با اشاره به آغاز احداث فیلتراسیون و تصفیه‌خانه باغ پرندگان در قالب شانزدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» اظهار کرد: با استفاده از سیستم جدید تزریق نانواُزون به آب برکه بدون هیچ ماده افزودنی، آب با ظرفیت 50 لیتر بر ثانیه تصفیه و برای استفاده فضای سبز باغ پرندگان تصفیه می‌شود.

او با اعلام اینکه تصفیه‌خانه جدیدی با روش نانواُزون توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در شمال کلانشهر اصفهان در حال تکمیل است، افزود: این تصفیه خانه خروجی باکیفیتی دارد و ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه آن تا اوایل مردادماه امسال بهره‌برداری خواهد شد که نوعی حرکت انقلابی در استفاده از پساب است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: آب با ظرفیت‌های ۶۰ لیتر بر ثانیه در ناژوان و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه که قرارداد آن با شرکت آبفا منعقد شده است، با روش ام.بی.آر به‌عنوان جدیدترین روش جهانی تصفیه می‌شود.

او با تأکید بر اینکه باید تا سال ۱۴۱۰ تمام عرصه‌های فضای سبز اصفهان با استفاده از پساب آبیاری شود، گفت: به این منظور باید حداقل حدود یک هزار و 700 لیتر بر ثانیه پساب تأمین کنیم، هرچند در مجموع به حدود 3هزار لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم.

بقایی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای آبیاری فضای سبز وجود دارد، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۵ این میزان را به یک هزار لیتر بر ثانیه برسانیم.

او ادامه داد: برای انتقال پساب به عرصه‌های فضای سبز 2 رینگ انتقال پساب در حال تکمیل است که در حال حاضر حدود ۶۵ درصد آن اجرا شده و در نظر داریم امسال تا ۹۰ درصد آن را تکمیل کنیم.

به گفته بقایی، از 2رینگ انتقال پساب شهر، یکی در خیابان‌های لاهور و پروین اعتصامی، بزرگراه‌های شهیدان چمران و ردانی‌پور و کندروی شهید خرازی و دیگری حدفاصل سپاهان‌شهر تا آرامستان باغ رضوان است که با تکمیل آنها، پساب در کل شهر اصفهان قابل انتقال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار