مدیر کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی دامپزشکی بر ذبح و قربانی دام در روز‌های تاسوعا و عاشورا در کهگیلویه وبویراحمد تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ 23 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مختار رجایی فر گفت: ۹ گروه ثابت و ۱۰ گروه سیار برای نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران در استان ساماندهی شده است.
رجایی فر افزود: توصیه می‌شود به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی، عزاداران از کشتار دام در مکان‌های عمومی و جلوی دسته‌های عزادارای، خودداری و کشتار فقط در کشتارگاه‌های دام انجام شود.
وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی، خیرین و شهروندان باید دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان گفت: کشتارگاه‌های دام استان در این ایام فعال است و خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.
وی افزود: با توجه به امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو، همه شهروندان و مسوولان هیات‌های مذهبی باید گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا چهار درجه) برای طبخ غذا استفاده کنند.
رجایی اضافه کرد: خیران و مردم فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار