بررسی ها نشان می دهد که میزان فرونشست در دشت اصفهان، سالانه بین ۵ تا ۱۸ سانتی‌متر است.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 22 July 2023

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه فرونشست زمین در دشت اصفهان-برخوار و دشت‌های پر خطر دیگر مثل مهیار شمالی و جنوبی، کاشان، اردستان، فلاورجان و گلپایگان ارزیابی شده است، گفت: میزان فرونشستِ محاسبه شده در دشت‌های مناطق مختلف بین ۵ تا ۱۸ سانتیمتر در سال تعیین شده است.

منصور شیشه فروش اضافه کرد: پردازش تصاویر ماهواره‌ای و بررسی‌های میدانی با نصب دستگاه‌های جی پی اس در ۲۵ ایستگاه در شهر اصفهان و پیگیری مطالعاتِ پهنه بندیِ خطر و تعیین نرخ فرونشست زمین در دشت‌های دامنه، داران، کوهپایه و نجف آباد در حال حاضر در دستور کار است.

وی گفت: شناسایی و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمندِ آب روی چاه‌ها به وسیله شرکت آب منطقه‌ای از دیگر نیازهای پیش بینی شده در اصفهان برای کنترلِ فرونشست است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور نیز باید برای اجرای طرح‌های کاهشِ اثرات این پدیده در دشت اصفهان، در اختصاصِ بودجه مصوبِ ۶۰ میلیارد تومانی به استان اصفهان عجله کند.

شیشه فروش با بیان اینکه برج‌های خنک کننده در شرکت‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی و … نیز باید از قالب آب بَر بودن خارج شود، گفت: با توجه به برنامه بازسازی برج خنک کننده ی واحد ۴ نیروگاه برق اصفهان که در اثر آتش سوزیِ اردیبهشت امسال از مدار خارج شده بود، لازم است شرکت مادر تخصصیِ تولید برق حرارتی کشور در بازسازی این واحد، الزامات مصرف بهینه آب را اجرا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار