تابناک: شکارچی متخلفی که به همراه همدستش یک راس کل را در ارتفاعات پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان شکار کرده بود، هنگام فرار از دست محیط بانان از صخره سقوط کرد و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ 07 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، محیط بانان پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی، یک گروه متخلف حرفه ای از استانهای همجوار را که در ارتفاعات کلاه قاضی اقدام به شکار یک راس کل (پازن) کرده بودند، شناسایی کردند.

متخلفان با تهدید محیط بانان اقدام به فرار کردند اما یکی از آنها از صخره ای سقوط کرد و دچار جراحت پا شد که با هماهنگی گروههای امداد و نجات هلال احمر به همراه محیط بانان، فرد متخلف به بیمارستان انتقال یافت.

از متخلفان یک قبضه اسلحه تک لول قاچاق به همراه مهمات مربوط به آن و یک لاشه شکار کشف و موضوع برای رسیدگی تحویل مقامات قضایی ارجاع شد.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی با مساحتی در حدود 50 هزار و 911 هکتار در جنوب شرقی اصفهان و در مجاورت شهر جدید بهارستان واقع شده است.

رشته کوه کلاه قاضی که از شمال غربی به جنوب شرقی این پارک ملی امتداد یافته، بهترین زیستگاه را برای حیات وحش منطقه شکل داده است.

تعداد 17 گونه پستاندار، 44 گونه پرنده، 11 گونه خزنده و یک گونه دوزیست در این منطقه شناسایی و ثبت شده است.

' کل و بز' گونه شاخص جانوری منطقه کلاه قاضی است و از سایر گونه های جانوری منطقه می توان به پلنگ، گرگ، کفتار، گربه وحشی، سمور سنگی، قوچ و میش، آهو، تشی، خزندگان و انواع پرندگان بخصوص کبک، تیهو، کوکر شکم سفید، انواع چکچک، چکاوک، عقاب صحرایی، عقاب طلایی، دلیجه و بحری اشاره کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :