اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش باد و گرد و خاک و تُندباد لحظه‌ای از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 24 July 2023

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از وزش باد و گرد و خاک، احتمال وقوع تُندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی و خیزش گرد و خاک با کاهش دید و کیفیت هوا از روز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری در مناطق شمال و شرق استان خبر داد.

این وضعیت برای روز سه‌شنبه تا چهارشنبه در مناطق شمال استان بویژه مناطق همجوار با استان قم، کاشان، آران و بیدگل، بادرود و نطنز و روز پنجشنبه در شرق استان از جمله خور و بیابانک، چوپانان و اردستان و مناطق شمالی همجوار با استان قم فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، افزایش عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم، احتمال شکستن درختان فرسوده، کهنسال و نهال‌ها و آسیب رسیدن به سازه‌های موقت وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان بویژه افراد حساس و آسیب‌پذیر توصیه شده است که از قرار گرفتن در فضای باز و از توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند و توجه لازم را نسبت به استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و استفاده از بادگیر در باغات و مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گرد و خاک داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار