مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: ظرف ۲ سال گذشته بالای ۱۰۰ واحد نیمه فعال و راکد در حوزه صنعت و معدن با تلاش مدیریت اجرایی استان و دولت سیزدهم و حمایت وزارت صمت به چرخه تولید بازگشت.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 29 July 2023

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: ظرف ۲ سال گذشته بالای ۱۰۰ واحد نیمه فعال و راکد در حوزه صنعت و معدن با تلاش مدیریت اجرایی استان و دولت سیزدهم و حمایت وزارت صمت به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش تابناک همدان، احمد شانیان افزود: همچنین در این مدت با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، میزان صدور پروانه‌های صنعتی در استان همدان بیش از ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه حفظ واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی موجود کار دشواری است و تداوم چرخه تولید یکی از مهمترین برنامه‌های اداره کل صمت استان است اظهار داشت: استان همدان در کارگروه رفع موانع تولید از رتبه بیستم کشور به رتبه پنجم صعود کرده است.

شانیان تصریح کرد: بیش از ۲۰ طرح توجیهی اولیه برای ورود سرمایه گذاران تهیه شده است و با برنامه‌ریزی دقیق در اختیار شرکت‌های سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صدور گواهی کشف محدوده‌های لیتیوم در همدان یکی از دستاورد‌های ارزشمند حوزه صنعت و معدن در تراز ملی و حتی جهانی بود که بازتاب رسانه‌ای آن حتی تا آن سوی مرز‌ها ر نیز در نوردید و در سال‌های آینده نیز بیشتر از دستاورد‌ها و خروجی خیرکننده این گنجینه ارزشمند و عظیم خواهیم شنید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان تاکید کرد: مشکلاتی در زمینه سرمایه گذاری وجود دارد که برای برطرف کردن این موضوع زمین‌های دولتی در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد و در رابطه با این موضوع شهرستان ملایر به عنوان نخستین شهرستان استان در این زمینه پیشگام شده است.

شانیان توضیح داد: باید به سمت صنایع هایتک (پیشرفته) حرکت و از دانش برای تولید استفاده کنیم

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته در وصول مطالبات بیش از چهار برابر رشد داشتیم، تصریح کرد: مزایده معادن چندین سال به تعویق افتاده بود، اما در این مدت ۲ مزایده برگزار شده است

شانیان همچنین گفت: هم اینک بیش از ۳۰۰ طرح و کارخانه صنعتی در حال اجرا است که ظرف ۲ سال آینده مورد بهره بهرداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: در طول یک سال گذشته ۳۰ واحد صنعتی در استان بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: در حالی که سال‌های اول انقلاب مجموع واحد‌های فعال صنعتی در همدان کمتر زا ۵۰ واحد بود امروز بالای ۲ هزار واحد صنعتی و معدنی دراین استان فعال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: بیش از ۳۰۰ طرح راه‌اندازی واحد‌های صنعتی استان حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد و با همت صنعتگران تا یک یا ۲ سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: تاکنون ۹۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۴۰۰ مصوبه در استان برگزار شده که بیاری از گره‌های کور از گذشته در حوزه تولید را باز کرده است.

شانیان افزود: دغدغه فعالان معدن برطرف شده است و در صادرات محصولات معدنی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۲ برابر رشد داشتیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار