هواشناسی برای امروز تا آخر دوشنبه(پس فردا)، هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ 29 July 2023

رییس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان در این باره توضیح داد: وزش باد و تندباد، به وجود آمدنِ گردوخاک و کم شدنِ شعاع دید و کیفیت هوا خصوصا بعدازظهرها و شبها، آب و هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

خانم امینی، شمال، شرق و مرکز استان را از مناطقی خواند که تحت تاثیرِ این پدیده ها قرار می گیرد و اضافه کرد: شنبه و یکشنبه، خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نایین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، شرق اصفهان، نجف آباد، مورچه خورت، مبارکه، زرین شهر و کبوتر آباد شاهد این پدیده ها خواهند بود.

وی در خصوص دوشنبه هم گفت: در این روز، این پدیده ها در اردستان، مهاباد، زواره، آران و بیدگل، بادرود و مناطق همجوار با استان قم اتفاق خواهد افتاد.

با توجه به اینکه احتمال کاهش شعاع دید، کم شدن کیفیت هوا، آسیب رسیدن به سازه های موقت و شکستن درختان فرسوده هست، خانم امینی به مردم، خصوصا گروه های حساس توصیه کرد که تا جای ممکن، وارد فضای باز نشوند، خودروشان را در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه ساخته متوقف و پارک نکنند و صنایع حساس به گرد و خاک(مثل کامیونهای مصالح بَری و غذافروشی ها) هم مدیریت و محافظت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار