نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: یکی از شاخصه‌های مهم در ابرقدرتی یک کشور، استقلال در همه زمینه‌هاست که در این راستا استقلال در تولید برق یکی از نقاط راهبردی کشور ما محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 29 July 2023

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: صنعت برق ایران یکی از عرصه‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی رشد قابل قبولی داشته، بنحوی که تولید ۹ هزار مگاواتی برق کشور در پیش از انقلاب، امروز به حدود ۷۰ هزار مگاوات رسیده که نشانه رشد چشمگیری است.

امام جمعه اصفهان افزود: یکی از اقدامات موثر برای قطع نشدن برق مشترکین، استقلال صنایع ما در تولید برق برای مصرف داخلی آنهاست که این امر شدنی ولی نیازمند اتخاذ تدابیر و ارائه طرح‌های تشویقی است.

وی همچنین یادآور شد: بنظر می‌رسد وظیفه توزیع برق در سطح استان نباید به ۲ شرکت مجزا تفکیک می‌شد زیرا رسالت و وظیفه اصلی آنها توزیع عادلانه برق است و بر این اساس مدیریت توزیع برق در شهر اصفهان و شهرهای دیگر استان می‌تواند یکی باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه قانون مدیریت یکپارچه شهری در صورت تحقق می‌تواند در حل مسائل مدیریتی شرکت‌های خدمت‌رسان در سطح شهر موثر واقع شود، تصریح کرد: اگر امروز شاهد ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان شهر در زمینه حفر زمین برای انشعابات جدید هستیم، این بدلیل نبود یک مدیریت واحد است که اگر این مدیریت‌ها بدست شهردار سپرده شود، می‌تواند مانع از بروز خیلی از مشکلات باشد.

وی همچنین در باره ذکر برخی از جزییات در صدور قبض‌های برق گفت: بنظر می‌رسد لازم نیست موارد خیلی جزئی در قبض‌های برق قید شود، زیرا این کار از لحاظ روانشناسانه بر روی مردم تاثیر منفی دارد و کافی است فقط یک عدد به نام قیمت برق درج شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی در باره عمل به مسوولیت اجتماعی شهروندان گفت: مصرف بهینه، صحیح و بجا، نه فقط از باب مسوولیت اجتماعی بلکه از حیطه اسلامی و مسلمانی نیز حائز اهمیت بوده و رعایت آن بر همگان واجب است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در این دیدار گفت: در سال ۱۳۷۴ تصمیم گرفته شد که شرکت توزیع برق استان به ۲ مجموعه شامل شرکت توزیع برق شهر اصفهان و شرکت توزیع برق استان تقسیم شود.

مهرداد دادخواه افزود: اکنون ۸۵ کیلومتر شبکه در محدوده شرکت توزیع برق شهر اصفهان وجود دارد و در بیش از یکهزار نقطه سطح شهر، کلیدهای کنترل از راه دور نصب شده که زمان قطعی برق شبکه خانگی و صنعتی را تحت هر امری کاهش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار