مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از حضور 91 مبلغ در ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی اوقاف استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 16 October 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از حضور 91 مبلغ در ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی اوقاف استان خبر داد.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام محمد کاروند اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و با توجه به ابلاغ سازمان اوقاف مبنی بر اجرای طرح سراسری بصیرت عاشورایی، 91 مبلغ در این ویژه‌برنامه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مبلغان علاوه بر مسئولیت خطیر، وظیفه بصیرت‎افزایی را نیز برعهده دارند، تصریح کرد: 35 نفر از این مبلغان، اعزامی از استان قم و 56 مبلغ نیز از روحانیون بومی و مستقر در بقاع متبرکه سطح استان خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه اجرای این طرح به عنوان یک تکلیف بسیار حائز اهمیت است، از تشکیل قرارگاه استانی و شهرستانی بدین منظور خبر داد.

وی با اهمیت به اجرای امینانه واقفان در بحث بصیرت عاشورایی و لزوم امانتداری از موقوفات، گفت: در ایام محرم موقوفات بیشتر در خصوص اطعام و روضه‌خوانی است و کمتر نیز به مرثیه‎خوانی پرداخته می‌شود.

کاروند به فضاسازی بقاع متبرکه و توجیه خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: خادمین باید در انجام وظایف حرمت زائران را حفظ کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در ایام محرم اظهار کرد: این مراسم در روز دوازدهم محرم در بقاع متبرکه با بستن میثاق‎نامه‌ای با شعار «لبیک یا زینب(س)» برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از برپایی خیمه‌های معرفت در تمام بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در ایام محرم غرفه‌ وقف، غرفه کودکان و پاسخگویی به سئوالات شرعی و مذهبی دایر است.

وی بیان کرد: مهمترین پیام واقعه عاشورا پس از امر به معروف و احیای دین پیامبر، شناساندن معرفت ناب اسلامی نه فقط به مردمان آن زمان، بلکه برای تمام دوران‌ها و ملت‌هاست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار