شهردار اصفهان " لایحه برنامه راهبردی ۱۴۰۵ شهرداری " را پس از تهیه و تدوین ، روز یکشنبه و در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی تقدیم این شورا کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ 30 July 2023

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برنامه راهبردی شهرداری برای سال ۱۴۰۵ توسط دوره گذشته شورای اسلامی شهر آماه شده بود که با توجه به نظام ارزشی شورای فعلی، نیاز به بازنگری داشت که توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری انجام شد.

وی افزود: در ذیل این برنامه راهبردی هفت ارزش، پنج هدف کلان و ۲۴هدف خرد و ۱۲۱ راهبرد تعریف و تدوین شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بیش از یک سال برای تدوین این برنامه زمان صرف شده است، اجرای این برنامه تا سال ۱۴۱۰ پیش‌بینی و اکنون تقدیم شورای شهر می‌شود و همچنین در نظر است که بتوان برنامه ۱۴۰۳ را مطابق برنامه مصوب و ابلاغیه شورای اسلامی شهر اجرایی کرد.

سعید ابراهیمی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: در این برنامه ، گام‌های بازنگری در پنج سر فصل انجام و شاخصه‌های برنامه راهبری مشخص و در نهایت بیش از هفت هزار کد در قالب ۷۲ مضمون استخراج شد که در ۴۶ جلسه معادل ۶ هزار و ۱۱۳ نفر ساعت مشارکت برای آن وقت گذاشته شده است.

وی افزود: ویژگی‌های فرایند بازنگری (تکمیل و تدقیق) برنامه راهبردی شامل؛ مشارکت محوری، تلفیق رویکردهای مساله و هدف محوری،نتیجه محوری،ارزش محوری، عمیق نگری بوده است.

عملیات اجرایی موزه ملی اصفهان به زودی کلید می‌خورد

محمد نور صالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: این هفته اهدای خون است و طبق اعلام سازمان انتقال خون اصفهان امسال مردم ۱۰ درصد مراجعه بیشتری به مراکز استان برای اهدای خون داشته‌اند که امیدواریم برای افراد نیازمند مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان خون اهدایی در اصفهان بیش از مصرف است و به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، افزود: در آینده با همکاری شهرداری اصفهان با سازمان انتقال خون، تعداد مراکز انتقال خون استان به چهار مجموعه اضافه خواهد شد که تامین زمین آن توسط خیرین و ساخت آن با همکاری شهرداری است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین مرکز جامع فرآورده خونی در اصفهان با همت شهرداری احداث می‌شود که تفاهم نامه آن در حال تنظیم است و در آینده استان اصفهان مرکز جامعی خواهد داشت که نیاز بیماران به فرآورده‌های خونی را تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرایند تبدیل کارخانه ریسباف به موزه منطقه اصفهان ، با موفقت نمایندگان مجلس ، شورای اسلامی شهر و شهرداری با مصوبه دولت برای انتقال مالکیت ، در دست اجراست

نورصالحی گفت: تفاهم نامه همکاری شهرداری اصفهان با سازمان میراث فرهنگی به منظور ایجاد موزه ملی پیگیری شده است و در سفر معاون وزیر در هفته آینده به اصفهان اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، روند اجرای این طرح در ۶ ماه آینده آغاز خواهد شد و برآورد می شود تا سه سال طول می کشد.

وی همچنین در باره عملیات اجرایی خط ۲ مترو گفت، دستورهای لازم در زمینه احداث خط ۲ مترو با همکاری مدیریت شهری و اداره مالی و اقتصادی و سازمان قطار شهری گرفته شده است و شرکت "مپنا" سرمایه گذار طراحی و اجراست.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تمامی مجوزها از سال ۱۴۰۰ گرفته شده و اکنون مرحله عملیات اجرایی در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده که مشارکت و پشتیبانی مقامات استانی و کشوری را می‌طلبد.

کوتاهی شهرداری در تعطیلی پل‌های مکانیزه عابر پیاده قابل گذشت نیست
ابوالفضل قربانی عضو شورای اسلامی نیز با اشاره به یکی از مطالبات شهروندان مبنی بر استفاده از پل‌های مکانیزه عابر پیاده اظهار کرد: چند ماهی می‌شود که شهروندان اصفهانی به عناوین مختلفی درخواست خود را مبنی بر تعطیلی پل‌های مکانیزه اعلام کرده‌اند اما شهرداری اصفهان هیچ اقدامی نسبت به رفع این مشکل نمی‌کند.

وی افزود: شهرداری باید پاسخگوی شهروندان سالمند و خردسال برای عبور از عرض خیابان در هنگام مسدود بودن این پل‌ها و تصادفات احتمالی باشد زیرا ممکن است خسارت جبران ناپذیری را ایجاد کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان باید پاسخگو باشد چرا تکلیف این مساله روشن نمی‌شود و شرکت پیمانکار با چه حقی مسیر این پل‌ها را به روی شهروندان مسدود کرده است در حالی که بسیاری از این پل‌های مکانیزه در مسیر بی.آر.تی قرار دارد و تردد از عرض خیابان خطرناک و شهروندان چاره‌ای جز عبور از این پل‌ها را ندارند.

وی همچنین به اشکال در کارت‌های "اصفهان کارت" اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری باید هزینه‌های شهروندان را محاسبه و بازپرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار