شهر قم به علت استمرار هوای گرد و غباری همچنان در شرایط خطرناک قرار دارد و افراد بیمار، کودکان، زنان باردار و سالمندان نباید خارج از منزل فعالیت‌های طولانی یا سنگین داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ 06 August 2023

به گزارش تابناک قم، بر اساس اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان شاخص کیفیت هوا ( 309=AQI ) در شهر قم به علت پدیده گرد و غبار هوا ( ذرات معلق PM10 ) در شرایط خطرناک قرار دارد.

به دنبال افزایش آلودگی هوا مرکز بهداشت استان قم نیز از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار درخواست کرده است که از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر هم باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

خاطرنشان می‌شود، مردم شهر قم از ابتدای مردادماه در روزهای مختلف شاهد پدیده گرد و غبار و هوای آلوده بوده‌اند و استفاده از ماسک مجدد مورد توجه شهروندان قرار گرفته و در برخی از روزها هم آلودگی هوا موجب تعطیلی کسب و کارها و ادارات شده است.

اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم نیز طرح پایش فراگیر واحدهای صنعتی و خدماتی استان قم را از نهم مردادماه با اولویت آلودگی هوا، آلودگی خاک و مدیریت پسماند، آلودگی آب و مدیریت فاضلاب آغاز کرده است تا بتواند بخشی از مشکلات موجود را رفع کند هر چند بخش عمده‌ای از آلودگی هوا و عامل ریزگردها کانون‌های تولید ریزگرد در اطراف قم هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار