مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: HSE در خصوص پله برقی علی آباد در منطقه ۱۶ انجام شده بود و با وجود نصب علائم هشدار سهل‌انگاری عابر پیاده به عنوان علت حادثه اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 06 August 2023

به گزارش تابناک تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه یکصد و شصت و هفتمین جلسه خود را در حالی آغاز کردند که امروز انتخابات هیأت رئیسه نیز برگزار می شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه گفت: امیدواریم با همکاری جهاد انشگاهی و مپنا بتوانیم اتوبوس های برقی را وارد ناوگان کرده و از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به وقایع تاریخی امروز، و رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران از حیثیت خود با قدرت و صلابت دفاع می کند و آمادگی رزمی بعد از جنگ تحمیلی، صدها برابر بیشتر شده است؛ رزمایش اخیر سپاه نشان دهنده عزم ملی برای دفاع از خاک کشور است.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارایه گزارش سازمان آتش نشانی برای حادثه پله برقی علی آباد در منطقه ۱۶ را در دستور کار قرار دادند و قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این خصوص گفت: سال گذشته سازمان برای ۵۰۰ پله برقی در ۲۲ منطقه دستورالعمل صادر کرد.

وی با بیان اینکه کل حوادث سه مورد بوده و حادثه خاصی در مورد پله های برقی نداریم؛ گفت: نوجوان ۱۲ ساله می خواست بند کفش خود را ببندد که انگشت او لابه لای پله گیر می کند و این نوجوان دچار سانحه می شود.

محمدی عنوان کرد: ساعت ۱۹ و ۵۲ دقیقه آتش نشانان به محل اعزام شد و ترافیک سنگین در بلوار ابریشم باعث شد که در هفت دقیقه و ۳۰ ثانیه به محل برسند.

وی گفت: وقتی جسم خارجی وارد پله برقی می شود برق به صورت هوشمند قطع می شود و سه کف پله به صورت استاندارد حرکت می کند تا دیگر عابرین پیاده دچار حادثه نشوند.

محمدی ادامه داد: این کودک روی آخرین پله ها بوده که عضوی از دست او قطع شده بود و تعدادی از پله ها را باز کردند تا عضو قطع شده پیدا شود که ۲۰ دقیقه زمان برد.

وی تاکید کرد: برای تشخیص این حادثه سامانه ۱۳۷ را رصد کردیم که هفت تماس مبنی بر خاموشی دستگاه های پله برقی بوده و اصلا نقص فنی اعلام نشده بود.

به گفته وی ، HSE در خصوص پله برقی مورد نظر انجام شده بود و با وجود نصب علائم هشدار، سهل انگاری عابر پیاده به عنوان علت حادثه اعلام می شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: سازمان زیباسازی تمام تلاش و هم و غم خود را برای سالم ماندن پله های برقی به کار بگیرد.

حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران با اشاره به حادثه پله های برقی و آسیب دیدن این نوجوان اظهار داشت: شهرداری تهران از سال ۸۴ مکلف بوده دستورالعمل بهره برداری را تهیه و به شورای شهر تهران ارایه کندکه تا کنون این دستورالعمل ارایه نشده است، این درحالی است که در پایان سال ۱۴۰۰ آمار پله های برقی روشن ۵۲ درصد بود که تنها ۱۰ درصد ایمنی بودند.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه دستور العمل بهره برداری از پله های برقی و تامین قطعات اظهار داشت: بسیاری از شرکت های طرف قرارداد در تامین قطعات و راه اندازی پله های مترو در کشور خود نیز از رده خارج شده اند.


منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار