گیتی پسند، پرنده قهرمانی را پر داد!
در یکی از حساس ترین دیدار های این هفته گیتی پسند، تنها نماینده فوتسال اصفهان در لیگ برتر کشور میهمان پایاسازه قعرنشین بود که با توجه به اهمیت این مسابقه برای قهرمانی نیاز مبرمی به کسب برد برابر حریف تبریزی داشت.
کد خبر: ۱۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 07 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، هفته بیست‌ و پنجم لیگ برتر فوتسال کشور، در حالی شامگاه گذشته به پایان رسید که سرنوشت قهرمان این مسابقات در این بازی های این هفته رقم می خورد و تک تک نتایج آن برای دوستداران فوتسال مهم بود.

در یکی از حساس ترین دیدار های این هفته گیتی پسند، تنها نماینده فوتسال اصفهان در لیگ برتر کشور میهمان پایاسازه قعرنشین بود که با توجه به اهمیت این مسابقه برای قهرمانی نیاز مبرمی به کسب برد برابر حریف تبریزی داشت.

از سوی دیگر پایاسازه نیز که نمی خواست برابر گیتی پسند شکست بخورد، تمام تلاش خود را کرد که درا ین مسابقه بازنده نباشد.

شاگردان زارعی در تیم پایاسازه خیلی متفاوت تر از بازی های گذشته در این مسابقه ظاهر شدند البته این مسئله به حاشیه های دیگر این بازی نیز باز می گشت به نوعی که زارعی پیش از این گفته بود به خاطر شمسایی هم که شده در این بازی شکست نمی خوریم.

در نهایت این بازی با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید، این در حالی بود که شاگردان وحید شمسایی در تیم تأسیسات دریایی برابر مس به پیروزی 4 بر 2 رسیدند.

کشاورز: داور پدر بازی را در آورد!

محمد کشاورز پس از این مسابقه گفت: بازی خوبی بود ولی داوری در این دیدار به حدی ضعیف بود که من بحث فنی را فراموش کردم و در مورد بحث فنی هیچ حرفی ندارم.:داور به حدی ضیعف و تاثیر گذار بود که شجاعت نداشت که پنالتی نقطه دوم را اعلام کند یا نکند! به نظر من داور بازی به این حساسی و مهمی را خراب کرد و پدر بازی را یک تنه در آورد.

زارعی: داور بسیار ضعیف بود!

مجید زارعی سرمربی پایا سازه درباره این بازی گفت: بازی امروز بازی پایاپایی بود که هردو تیم موقعیت های گل خوبی داشتند ولی فارغ از بحث فنی ما امروز اگر موفق به بردن گیتی می شدیم شانسمان برای بقا بیشتر می شد هرچند مساوی هم مارا امیدوار نگه داشت و هنوز روی کاغذ شانس بقا داریم و همه چیز به هفته آخر کشید.اگر در این بازی ما می باختیم شاید دیگر به مشهد نمی رفتیم.

وی در ادامه گفت: من اعتبار و آبروی خودم را بیشتر دوست دارم و هیچ وقت به خاطر تیم دیگری بازی نمی کنم و امروز هم فقط برای پایا سازه بازی کردیم.من همانطور هم که قبلا اعلام کرده بودم دنبال فوتسال پاک هستم و همه حاضران در سالن امروز دیدند که پایا سازه اهل تبانی نیست.

زارعی در مورد داوری بازی گفت: این بازی که یکی از حساس ترین بازی ها بود بطوری که یک طرف برای قهرمانی و طرف مقابل برای بقا می جنگید بخاطر همین باید از داوران با تجریه در این دیدار استفاده می کردند.داوری امروز بسیار ضعیف بود و سوت های اشتباهش برای هردو تیم بیش از حد بود و همین امر باعث شد کنترل بازی از دست داور خارج شود.در حالی که این دیدار می توانست بهترین بازی هفته لقب بگیرد اشتباهات داوری باعث شد که پرحاشیه ترین بازی نامیده شود.

هر اتفاقی می افتد، یک سرش دارو و ناظر است/ سر گیتی پسند را بار دیگر بریدند

علی طاهری در مورد تساوی دو بر دو تیمش برابر پایاسازه تبریز اظهار داشت:‌ چند دقیقه به پایان بازی مانده بود که بطری به زمین پرتاب شد، داور مسابقه پنالتی را تکرار گرفت اما ناظر بازی که سبزواری بود و داور چهارم رای داور را زدند و تکرار نداد. من یک چیزی را می‌دانم که غفاری با این چیدمان داوری‌اش بازی‌های لیگ را خراب کرده است. آن از پارسال و بازی ما و دبیری، این هم از امسال. هر هفته یک اتفاقی می‌افتد که یک طرفش یا داور است و یا ناظر، در بازی شهروند و شهرداری هم که نیمه‌تمام ماند، ناظر مسابقه صبح به سالن نمی‌رود که اسکوربورد را چک کند.

وی افزود: سال گذشته هم سهرابی جلوی دبیری، بازی را خراب کرد و قهرمانی را از ما گرفت، اکنون او در مالزی در حال عکس انداختن در برج‌های کوآلالامپور است!، ما سرمایه‌گذاری می‌کنیم و بدبخت می‌شویم، بازیکن 8 -9 ماه در گرما و سرما تمرین کرده و بعد با اتوبوس، قطار و هواپیما راهی شهرهای مختلف می‌شود، بعد آقای داور اینطور قضاوت می‌کند. جالب است که احمد اسماعیل‌پور در حالت تک به تک قرار می‌گیرد و بازیکن حریف او را از پشت می‌زند، داور فقط کارت زرد نشان می‌دهد، بعد محمد کشاورز خیلی راحت اخراج می‌شود چون آقای داور تشخیص می‌دهد و هر بار هم اعتراض می‌کنی، می‌گویند ما قانون را اجرا می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند تصریح کرد: بعد همین داوران اعتصاب می‌کنند و سهرابی به جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ می‌آید و می‌گوید حق‌الزحمه داوران فوتسال باید به اندازه داوران فوتبال ارتقا پیدا کند. یکی نیست بگوید آقایان داور اول بیایید کار یاد بگیرید و بعد حرف از حق و حقوق بزنید. دائم می‌گویند داوران جزو مظلوم‌ترین قشر جامعه فوتسال هستند،‌ آقایان نمی‌توانند، نیایند. مگر داور قحط است. غفاری هر روز می‌نشیند و یک مداد و پاک‌کن دستش هست و داور می‌چیند، یک بار شده کلاس توجیهی و آموزشی برای داوران برگزار کنند؟ ما این همه هزینه می‌کنیم، سختی می‌کشیم، بعد آقای داور، دقیقه یک مسابقه به سپهر محمدی کارت زرد نشان می‌دهد و او سه‌کارته می‌شود.

علی طاهری ادامه داد: همین سال گذشته که حق ما را مقابل دبیری خوردند، اعلام کردم که با این وضعیت دیگر در لیگ برتر حضور پیدا نخواهیم کرد اما هیات‌مدیره باشگاه اجازه این کار را نداد. حالا هفته آینده را پشت سر می‌گذاریم بعد در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم. نمی‌شود که هر دفعه با یک سوت اشتباه کار ما را خراب کنند. افتخاری هم به عنوان رئیس کمیته فوتسال نشسته و حتی در وزارت ورزش هم پست گرفته و در جلسات هیات رئیسه لیگ برتر برتر هم شرکت می‌کند. در مقابل وقتی چند نامه به دست تاج می‌رسد، با کفاشیان جلسه می‌گذارد و حتی برای لیگ یک هم از داوران لیگ برتری استفاده می‌کند.

وی گفت:‌ این وضعیت میزبانی‌ها و داوری است. وسط بازی، با مشت به سینه داور زده‌اند، او را هل دادند بعد جالب است که همان داور،‌ اینطور به ضرر ما سوت می‌زند و درآخر می‌گویند ما قانون را اجرا کردیم. آدم زورش می‌آید،‌ داور بازی را خراب کرده،‌ کتک هم خورده و بعد این حرف را می‌زند.

با این تساوی فاصله امتیازی گیتی‌پسند با تاسیسات تهران به هفته پایانی لیگ کشید تا نماینده اصفهان کمترین شانس را برای کسب قهرمانی پیش رو داشته باشد البته وحید شمسایی که تیمش با اختلاف 3 امتیازی در صدر جدول قرار دارد، معتقد است اصفهانی ها در هفته پایانی جام قهرمانی را بالای سر می برند .

حاشیه های این بازی، خیلی پر رنگ تر از متن آن بود به نوعی که خیلی ها معتقد بودند، این مسئله سبب شد جریان بازی تغیر کند. برخی از مهم ترین حواشی این دیدار به شرح زیر است:

*محمد کشاورز با تکلی بلند بازیکن پایا را سرنگون کرد تا دومین کارت زردش را مقابل خودش ببیند در حالی که کشاورز معتقد بود در هردو مورد بازیکن پایا تمارض کرده است و نباید کارت می گرفت.

*کشاورز بعد از اخراج پشت دروازه خودشان ایستاده بود که همین باعث اعتراض پایا سازه ای ها نسبت به داور شد و درگیری لفظی بین سرپرست دو تیم به وجود آمد. پس از این اتفاق کشاورز به سکو هدایت شد.

* در حالی که افشین کاظمی و علیرضا عسگری روی زمین با هم درگیر بودند و افشین کاظمی با پا ضربه ای به گردن عسگری بازیکن پایا وارد کرد و عسگری در واکنش به این صحنه با ضربه به صورت وی، کاظمی را مورد عنایت قرار داد. داور با دیدن صحنه واکنشی نشان نداد و همین باعث شد موقعیت سه به دو گیتی را دروازبان بگیرد و ضد حمله ای ترتیب دهند تا پایا گل دوم را به ثمر برساند. گیتی ها معتقد بودند پایا سازه بازی جوان مردانه را رعایت نکرده است. داور پی از این اتفاق عسگری را با کارت زرد جریمه کرد.

مجید زارعی سرمربی پایا سازه به خاطر اعتراض به داور از زمین اخراج شد که در این لحظه کشاورز بازهم پشت دروازه برگشته بود و زارعی معتقد بود تا کشاورز روی سکو نرود وی هم این کار را نخواهد کرد.

* داور سوم فراموش کرده بود که پنج خطا بودن پایا سازه ای ها را اعلام کند و وقتی داور اعلام خطا ششم را کرد پایا سازه ای ها شدیدا به داور معترض بودند که همین باعث ورود تعدادی از عوامل باشگاه داخل زمین شد و برای دقایقی وقفه در جریان بازی افتاد ولی اسماعیل پور پنالتی را بیرون زد.

*ناصر رهنما مربی پایا سازه در صحنه ای وارد زمین شد و کشیده ای زیر گوش افشین کاظمی بازیکن گیتی زد که درگیری به جاهای باریک می کشید که با دخالت نیروی انتظامی به خیر گذشت و بلافاصله کشاورز دستور تعویض کاظمی را صادر کرد که وی از این تصمیم چندان راضی نبود و کاور را روی زمین کوبید.

*یک دقیقه مانده به پایان بازی احمد اسماعیل پور سرنگون شد که داور حرکت وی را تمارض دانست و وی را با کارت زرد جریمه کرد تا گیتی پسندی ها اعتراض کنند.

*یکی از عوامل باشگاه گیتی پسند بعد از بازی برخورد تندی با ناظر و داور بازی داشت و داوران را متهم به گرفتن پول می کرد.شخص نامبرده در درگیری های وسط بازی هم داخل زمین شد که با دخالت نیروی انتظامی به بیرون هدایت شد.

*موقع زدن پنالتی توسط احمد اسماعیل پور بطری آبی از روی سکو جلوی پای بازیکن پنالتی زن انداختند که ضربه وی مانند پنالتی اول راهی اوت شد که در این بین یکی از داوران اعلام تکرار پنالتی و دیگری اعلام اوت کرد که باعث شد هفت ثانیه باقی مانده بیش از نیم ساعت طول بکشد. احمد اسماعیل پور معتقد بود که موقع زدن ضربه آب روی صورتش پاشیده شده بخاطر همان نتوانسته پنالتی را وارد گل کند.

هفته بیست و پنجم ليگ برتر

تاسیسات دریایی تهران 4- مس سونگون 2

میثاق تهران 4- منصوری قرچک یک

اقتدار نوین فردوسی مشهد 6- مقاومت البرز3

شهرداری ساوه7-دبیری تبریز 2

پایاسازه تبریز2 -گیتی پسند2

ماهان تندیس قم یک- فرش آرای مشهد 6

شهروند ساری3- حفاری خوزستان یک

جدول رده بندی مسابقات به قرار زیر است:

تاسيسات دريايي 50

گيتي‌پسند‌ 47

مس سونگون 42

شرکت حفاري 41

ماهان تنديس قم 38

شهيد منصوري 37


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار