نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پیگیر معضلات و مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران هستیم تا هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشود.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ 08 August 2023

حجت السلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد روز سه شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در آستانه روز صنایع کوچک افزود: افزایش تولید، مهارم تورم و ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گزارشی از مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان تهیه و ارائه دهد تا با تمام توان برای متوقف نشدن چرخه تولید و حمایت از این واحدها تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای فعالیت سرمایه گذاران در حوزه تولید دارد که می‌تواند باعث رشد صنایع کوچک و اشغالزایی شود.

مشکل تامین برق برای واحدهای تولیدی در خوزستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به مشکل تامین برق واحدهای تولید در فصل تابستان بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته در حوزه تولید برق سرمایه گذاری خوبی نشده و در حال حاضر واحدهای تولیدی برای تامین برق با مشکلاتی مواجه هستند.

علی مهدی پور افزود: مشکل تامین آب برای شهرک‌های صنعتی به ویژه ناحیه صنعتی گتوند وجود داشت که چاه این ناحیه صنعتی احیا و مشکل تامین آب صنعتگران حل شد.

وی کمبود منابع مالی و نقدینگی را از دلایل اصلی تعطیلی این واحدها برشمرد و با اشاره به واحدهای به بهره برداری رسیده در استان خوزستان ادامه داد: احیای واحدهای راکد و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید از وظایف و سیاست‌های اصلی دولت در سال مهار تورم و رشد تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به راه اندازی کمیته احیای واحدهای راکد اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای با عنوان کمیته احیای واحدهای راکد تشکیل و راه اندازی شد که تمام تلاش خود را برای فعالیت دوباره این واحدهای صنعتی انجام خواهد داد.

وی به نقش بانک‌ها برای پرداختن تسهیلات و تامین منابع مالی اشاره کرد و افزود: بانک‌ها می‌توانند در تسریع و پرداخت تسهیلات و تامین منابع مالی به واحدهای تولیدی همکاری بیشتری داشته باشند و چنانچه همکاری خوبی انجام دهند بسیاری از واحدهای راکد به چرخه تولید باز خواهند گشت.

مهدی پور با تاکید بر لزوم استفاده همه دستگاه‌های دولتی از محصولات تولیدی درون استان اظهارکرد: استفاده از محصولات تولید شده توسط تولیدکنندگان استان باعث انگیزه و تلاش بیشتر آنان برای ارتقای کیفت و افزایش تولید خواهد شد و حتی می‌تواند به صادرات منجر شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بر تامین مالی واحدهای تولیدی از محل تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال از این تبصره در سال جاری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان تخصیص یافت که این مبلغ برای استان صنعتی خوزستان باید بسیار بیشتر باشد.

۷۳ شرکت و ناحیه صنعتی در استان خوزستان وجود دارد.

۲۱ مردادماه به نام روز صنایع کوچک نامگذاری شده است.

برچسب ها: رونق تولید ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار