معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کاهش نرخ بیکاری در استان اردبیل به کمتر از ۷.۴ درصد به نظر می رسد این استان در بحث کاهش نرخ بیکاری شایسته عمل کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 11 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی برادران در آئین معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: مدیریت جدید استان اردبیل باید هدفگذاری کمی و کیفی توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت را در دستور کار قرار دهد تا روزانه یک پروانه بهره‌برداری و یک افتتاح واحد صنعتی را انجام دهد.

وی افزود: استان اردبیل در مقایسه با برخی از استان‌ها که دو تا سه درصد افزایش نرخ بیکاری داشتند با روند کاهشی نرخ بیکاری روبه‌روست و امیدواریم با هماهنگی بیشتر در این استان این نرخ حتی به کمتر از ۵ درصد نیز برسد.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت استراتژی وزارت صمت را در مسیر رشد تولید، حمایت از واحد‌های تولیدی باکیفیت و صادرات‌محور اعلام کرد و گفت: وزارت صمت آماده تدوین بسته حمایتی از کارآفرینان و صنعتگران است که امیدواریم به زودی این بسته حمایتی به استان‌ها ابلاغ شود.

برادران ادامه داد: در استان اردبیل تولید محصولات صنعتی باکیفیت و برند ایرانی مورد توجه بوده که با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت عنوان ساخت ایران به شکل فارسی این استان در تولید محصولات متنوع صنعتی در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو بوده است.

وی تولید کیفی آب معدنی، توپ‌های ورزشی و اسباب بازی را نمونه‌ای از این تولیدات ارزشمند، باکیفیت و صادرات محور عنوان کرد و گفت: مدیریت جدید صنعت، معدن و تجارت این استان که علقه خاصی به زادگاه خودش دارد از کارشناسان پاکدست و مقاوم در برابر پیشنهاد حساب رشوه بوده به طوری که در یک پرونده ارجاعی قرار بود در قبال پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار تسهیلات خارج از ضوابط رشوه‌ای به او داده شود، اما از پذیرش آن امتناع کرده است.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این روحیه نشان از سلامت نفس و شجاعت و اعتماد به نفس چنین کارشناسان و مدیرانی است که هیچ وقت آبرو و شایستگی خود و سازمانشان را زیر سوال نبرده و لکه دار نمی‌کنند.

برادران جامعه صنعتی استان اردبیل را جامعه‌ای صبور و در عین حال توانمند اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم از چنین مجموعه‌های صنعتی و صنعتگران و کارآفرینان توانمند حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار