آزادراه اصفهان-شیراز تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت داشته و تلاش می‌شود تا پایان تابستان زیر بار ترافیک برود.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 15 August 2023

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه مردم برای حفظ ایمنی خود تا بهره برداری کامل از این مسیر عبور نکنند گفت: آزادراه اصفهان-شیراز بزرگترین آزاد راه کشور به‌طول ۲۲۴ کیلومتر است که طول مسیر این دو شهر را ۱۳۰ کیلومتر و زمان سفر را دو ساعت کوتاه می‌کند.

علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه اصفهان چهار راه ترانزیت کشور است، افزود: برای عبور از شرق به غرب و یا شمال به جنوب کشور، استان اصفهان محل عبور است، به همین دلیل، شبکه راه‌ها و معابر آن چهار خطه است.

وی گفت: سهم استان اصفهان در کشور در مبحث بار اول است و با همت مدیران سابق استان، تقریبا معابر شهر‌های استان، به جز معابر محدودی به سمت نائین و یاسوج در جنوب غرب، چهار خطه و بزرگراهی است.

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور افزود: در اواخر سال ۱۳۹۱ قرارداد ساخت آزادراه اصفهان-شیراز با مشارکت دولت و بخش غیر دولتی بسته شد و مدت اجرای آن پنج ساله بود.

صلواتی افزود: مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت سفر ۵.۵ تا ۶ ساعت است که مسیر‌های شیب‌دار و مارپیچ نزدیک مرودشت و شیراز خطراتی دارد، مسیر آزادراه احداث شده به صورت مستقیم است که ۱۳۰ کیلومتر مسیر و حدود دو ساعت زمان سفر کوتاه‌تر می‌شود.

مجری آزادراه‌های مرکز وجنوب کشوربا اعلام پیشرفت ۹۷درصدی آزادراه شیراز –اصفهان گفت: تکمیل این طرح مانند نصب درز‌های انبساط پل‌ها، نصب جان‌پناه‌ها در نقاط پرتگاهی و روی پل‌ها، تابلوی علائم، خط‌کشی آزادراه هنوز تکمیل نشده و در حال اجرا است وتردد از آزادراه ایمنی لازم را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار